مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید خبر داد:
مدیر روابط عمومی سازمان در زادروز میلاد شهید چمران از رونمایی «جایزه بین ­المللی شهید چمران» در قالب جشنواره علمی-پژوهشی دوسالانه شهیدچمران خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۱۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش بسیج اساتید کشورخبرگزاری بسیج،  مدیر روابط عمومی سازمان در زادروز میلاد شهید چمران از رونمایی «جایزه بین ­المللی شهید چمران» در قالب جشنواره علمی-پژوهشی دوسالانه شهیدچمران خبر داد.

علی قجری در این رابطه گفت: به منظور پاسداشت مقام شهدای جهاد علمی و در سالروز ولادت شهید دکتر مصطفی چمران؛ که پیشقراول جهاد مقدس علمی و اسوه استادان متعهد و مومن به شمار می آید، سازمان بسیج اساتید کشور از «جایزه بین­ المللی شهید چمران» را رونمایی می­کند.

وی افزود: با توجه به جایگاه رفیع و بی­ بدیل علم در اقتدار کشور و رفع نیازهای جامعه، با عنایت به رسالت سازمان بسیج اساتید در کمک به انجام تحقیقات مورد نیاز کشور و حل معضلات جامعه، ترغیب و تشویق جامعه علمی و نخبگانی کشور بدین سو و نیز حمایت از آثار علمی نوآورانه و مبتکرانه اساتید دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی کشور که رویکردی بومی، نوآورانه و نظریه­پردازانه در جهت رفع نیازهای جامعه و جهان اسلام دارند، جشنواره دوسالانه بین­ المللی شهید چمران طراحی و برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی بسیج اساتید با تأکید بر اهمیت و جایگاه علمی این جشنواره بین المللی خاطرنشان کرد: اساتید برگزیده در این جشنواره بین المللی که در 31خردادماه سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید برگزار می شود، به جایزه و «نشان علمی شهید چمران» مفتخر می گردند.

قجری با تشریح ابعاد علمی و اجرایی جشنواره بین المللی شهیدچمران گفت: آن دسته از آثار علمی نوآورانه و مبتکرانه در قالب کتاب، رساله و پایان­نامه، اختراعات ثبت شده و طرح­های پژوهشی منتج به محصول یا حل یک معضل جامعه در چهار زمینه اصلی "علوم انسانی و هنر"، "علوم پایه و کاربردی"، "فنی و مهندسی" و "علوم طبیعی و پزشکی" در این جشنواره پذیرش و مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر این افزود: جشنواره در حوزه­ های مختلف علمی از جمله پژوهش­های بنیادی، کاربردی، توسعه ­ای، اختراع و نوآوری و نیز تحقیقات معطوف به حل معضلات جامعه و جهان اسلام فعالیت می­نماید.

مدیر روابط عمومی بسیج اساتید با اشاره به دستاوردهای این جشنواره اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این جشنواره علمی بین المللی برای شرکت کنندگان و برگزیدگان آن، بسترسازی و ایجاد امکانات لازم جهت نشر رساله­ها و پایان­نامه ­های برتر خواهد بود. اقداماتی از قبیل چاپ کتاب، انتشار مقاله و ارایه آثار پژوهشی در قالب جلسات کرسی نقد در دانشگاه­های کشور، از نتایج شرکت در این جشنواره بین المللی است.

قجری در پایان خاطرنشان کرد: دبيرخانه جشنواره بین المللی شهید چمران در سازمان مرکزی بسیج اساتید کشور مستقر بوده و تمام امور علمي و اجرايي جشنواره توسط این دبيرخانه كه زير نظر دبير جشنواره است، پي­گيري خواهد شد.

 

ارسال نظرات