آئین اختتامیه ششمین جشنواره مسیر خوشبختی برگزار شد

مراسم پایانی ششمین جشنواره مسیر خوشبختی و جشن ازدواج هزار دانشجوی دانشگاه‌های خراسان رضوی به همراه محفل شعر وصال برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۲۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیین اختتامیه ششمین جشنواره مسیر خوشبختی امشب با حضور مسئولان ارشد دانشگاهی و استانی و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان رضوی در تالار همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

ساده زیستی، زندگی مشترک را راحت می‌کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا س. و جشن ازدواج زوج‌های دانشجو به آنان توصیه کرد: ساده زیستی را در زندگی مشترک پیشه کنند تا زندگی راحتی داشته باشند.

دکتر دارابی از دوران دانشجویی به عنوان فرصتی مغتنم، بانشاط و فراموش نشدنی در زندگی افراد یاد کرد و گفت: علیرغم سختی‌ها و مرارت‌های این دوران، ازدواج کردن در این مقطع زمانی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های فرد در زندگی او ماندگار شود.

وی اشاره‌ای به ازدواج خود در دوران دانشجویی نیز داشت و در خصوص آن گفت: مراسم ازدواج ما در سال ۶۱ با قرایت خطبه عقد در محضر امام خمینی ره شکل گرفت و با همه فراز و نشیب ها، این دوران (دانشجویی) در حالی به پایان رسید که ما صاحب سه فرزند بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به جایگاه ویژه والدین و ضرورت احترام به آنان اشاره و خطاب به دانشجویان گفت: والدین شما از کودکی تا دوران دانشگاه زحمات زیادی را برای شما متحمل شده اند و هیچ کس همانند آنان نگران مسیر زندگی شما نیست؛ آنان همواره آرزومند خوشبختی و سعادت شما هستند و لذا همواره باید قدردان زحمات انان باشید.

وی بر لزوم داشتن درک و احترام متقابل و حفظ ارامش در زندگی مشترک جوانان نیز تاکید کرد و گفت: امیدوارم در مسیری که شما جوانان برای ازدواج در دوران دانشجویی برگزیده اید، خاطرات خوشی را تا پایان عمر در کنار هم تجربه کنید و این خطرات چراغ راه زندگی فرزندانتان باشد.

ازدواج دانشجویی از پایدارترین ازدواج هاست

مسوول شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز در این مراسم از پایداری ازدواج‌های دانشجویی مطابق با پژوهش‌های انجام شده در کشور گفت و تاکید کرد:علیرغم برخی اظهار نظر‌های غیر کارشناسی و فاقد مبنای آماری، ازدواج‌های دانشجویی از موفق‌ترین نوع ازدواج هاست که ضرورت تقویت آن نیز در بین جوانان احساس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی از حمایت مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فرایند برگزاری برنامه‌های ستاد ازدواج دانشجویی استان نیز تقدیر و خاطر نشان کرد: این پشتیبانی بویژه از سوی ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم توسعه نیروی انسانی زمینه‌ای مساعد را فراهم ساخت تا امشب بتوانیم مراسم جشن زوج‌های جوان دانشجو را در مکانی بسیار مناسب برگزار کنیم.

در ادامه مراسم، محفل شعر وصال با حضور قاسم رفیعا (شاعر و طنزپرداز مطرح کشوری) و دکتر هادی منوری (داور جشنواره‌های ادبی) برگزار و به آثار منتخب دانشجویی در بخش شعر جوایزی اهدا شد.

پخش کلیپ جشنواره، اجرای تئاتر طنز و مسابقه‌ی شاد با مشارکت چند تن از زوج‌های دانشجو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش پایانی این مراسم، قرعه کشی جوایز ویژه جشنواره (تبلت، گوشی همراه، مودم همراه و ...) انجام و هدایا به برندگان اهداشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها