خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

طرح مباحث قومیتی متوقف شود/ انقلاب اسلامی بر مبنای تقوا است نه قومیت/ خرید کالای داخلی در خانواده‌ها مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی صمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت میان اقوام، خطاب به مسئولین و نمایندگان مجلس گفت: بیان مسائل قومیتی پیمودن راه شیطان است و باید از این مباحث دوری شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۹۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: در ایام آخر سال به مقوله آشتی با آشنایان و دوستان توجه کنیم چراکه این امر شرعا جایز نیست و در کلام بزرگان نهی شده است.

وی، افزود: قهر ۲ مسلمان موجب شادی شیطان است و به همین دلیل باید دنبال باهم بودن و آشتی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: بر اساس روایات معصومین شتاب کننده در آشتی سریع‌تر از دیگری وارد بهشت می‌شود.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، ابراز داشت: کنترل خشم در برابر مسلمانان موجب بخشش در قیامت می‌شود. این به معنای اهمیت اخلاق خوب و کنترل کنندگان خشم در مواقع سختی است.

حجت‌الاسلام قریشی، در ادامه با اشاره به برخی خرافات در ایام عید، خاطرنشان کرد: عادات نادرست چهارشنبه سوری مثل پرش از آتش که مصداق آتش پرستی است، نباید در میان خانواده‌ها باشد.

وی، گفت: گِرِه زدن سبزه، پخش آجیل مشکل‌گشا، نحس بودن ۱۳ فروردین و خرافاتی از این قبیل تنها با هدف سرگرم کردن مردم است و باید از آن‌ها پرهیز کنیم.

خطیب جمعه ارومیه، نحوه عمل انسان را نشانه عقل او دانست و بیان داشت: رفتارها و گفتار انسان نشانه شخصیت اوست و باید در این خصوص توجه بسیار کنیم.

وی، فخرفروشی با دارایی‌های دنیا را نشانه کمبود شخصیت برشمرد و عنوان کرد: اینکه در ایام پایان سال و برای شادی چند دقیقه‌ای دنبال ترساندن مردم و صدمات جبران ناپذیر به اقشار مختلف جامعه باشیم امری است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام قریشی، تفکر برای رفتارهای انجام شده را مایه دوری از اشتباهات خواند و از مردم خواست تا نسبت به هدیه دادن در ایام عید اقدام کنند.

وی، سفرهای خارجی برای خرید اقلام غیرضرور و هزینه کردن برای اجناس خارجی را نادرست دانست و بیان داشت: حتما به خرید اجناس داخل تولید توجه کنیم و در کنار تمام این موارد از اسراف دوری کنیم تا در ایام عید گناه نکنیم و عید واقعی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در خطبه دوم نماز جمعه، با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره)، نامیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به‌عنوان روز مادر و روز زن را افتخاری برای جامعه اسلامی دانست.

وی، رابطه مرد و زن در غرب را رابطه‌ای جنسی عنوان و تصریح کرد: در دنیای اسلام نگاه به زن بسیار متعالی و تنها عامل جداسازی انسان‌ها تقوا است.

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به اقدامات برخی روشنفکرنماها و روحانیون در بیان سخنان دشمن، تاکید کرد: ارزش زن به حجاب است و از مسلّمات حکومت اسلامی دور کردن انسان از گناه است.

وی، سخنرانی چندی پیش یکی از روحانیون در دانشگاه ارومیه مبنی بر اختیاری بودن حجاب را مایه ننگ چنین افرادی دانست و گفت: باید در زمینه حجاب بانوان روشنگری شده و جایگاه زن در دین اسلام برای مردم بیان شود.

امام جمعه ارومیه، در خصوص التزام به مبانی دین اسلام هم بیان داشت: بانوان ایرانی افتخار اصلی‌شان همین مقید بودن به مبانی اسلام است.

وی، ضمن تقدیر از زحمات قرارگاه حمزه(ع) سپاه در خصوص محرومیت‌زدایی و اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، تلاش این قرارگاه در حوزه مبارزه با فقر در کنار رسیدگی به وضعیت امنیت کشور را ستودنی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قریشی، از نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به دلیل توجه ویژه به اقشار محروم جامعه تقدیر کرد و گفت: بر اساس گفته مسئولین این نهاد، واریز حقوق با تدابیر ریاست کمیته امداد از محرومین آغاز شده و پس از نیروهای شرکتی و قراردادی نوبت به نیروهای رسمی می‌رسد که این مورد جای تقدیر و بسط به سایر ادارات نیز دارد.

وی، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشاورزی را نیاز اصلی استان برشمرد و از مسئولین و نمایندگان خواست تا ضمن دوری از حاشیه‌سازی‌ها نسبت به مسائل اصلی استان و کشور اقدام کنند.

امام جمعه ارومیه، در پایان سخنان خود، توجه به اتحاد را الزامی دانست و بیان داشت: اینکه در استان قومیتی ما نسبت به علم کردن جریانات قومی و توجه دادن مردم به مباحث پان کردیسم و پان ترکیسم مطرح شود جای تعجب دارد.

وی، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای تقوا است نه قومیت و دیگر مسائل. افرادی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند از ایجاد اختلافات دوری کنند و تعصبات جاهلی را در جامعه ترویج ندهند.

حجت‌الاسلام قریشی، خروج از حصن دین را عامل گمراهی برشمرد و تاکید کرد: اتحاد و اتفاق میان قومیت‌ها ارزش بسیاری دارد که هرکسی ارزش آن را نمی‌داند. به این نعمت باید توجه ویژه شود.

وی، نهایت اقدامات اختلاف افکنانه را هدایت به سوی جهنم نام برد و بیان داشت: با این اقدامات موجب ضربه به دین می‌شوید.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: اکنون زمان طرح مباحث تفرقه افکنانه نیست و باید مسئولان با چنین اقداماتی بهانه دست دشمن ندهند.

وی، تعصب دینی را مایه اتحاد و کشورداری دانست و از عموم مردم خواست از تفرقه اندازی های قومی دوری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خطاب به برخی مسئولین گفت: با طرح چنین مباحثی در فضای مجازی و حقیقی راه شیطان را می‌روید.

ارسال نظرات