نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: بروز فتنه‌ها و حلقه‌های انحرافی دلیل روشن بر حقانیت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۵۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

 ، به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "، محمد نقی لطفی" ، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (18 اسفند) در جمع نمازگزاران ایلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته و ممتاز انقلاب و رهبری آن در طول 40 سال حیات طیبه خود، غربالگری و پاک‌سازی و ریزش ناخالصی‌های به‌ظاهر انقلابی و در باطن قدرت‌طلبان زیاده‌خواه بوده است.

وی، بابیان اینکه نامه‌پراکنی‌های اخیر یکی از سران فتنه 88 و حلقه انحراف حاکی از هماهنگی این دو جریان علیه انقلاب و نظام ولایی است، افزود: یکی از مصادیق بارز ریزش‌های انقلاب، رهبران و دست‌اندرکاران فتنه 88 و جریان و حلقه انحرافی اخیر با نگارش نامه‌ها و مخاطب قرار دادن رهبری نیات پلید انگیزه خودخواهی و فساد انگیزی خود را برملا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف بلند و نورانی خود همه موانع ظاهری و باطنی را درهم می‌کوبد و چون خود پاک و پاکیزه و خالی از ناپاکی‌هاست هر جریانی و یا هر فردی ولو مهم و تأثیرگذار، اگر بخواهند انقلاب را از صراط مستقیم و راه روشنی که امام عظیم آلشان و خلف صالح ایشان ترسیم کرده‌اند، تعریف کنند، رسوا و باطن مریض آن‌ها را آشکار خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمینلطفی، تصریح کرد: فتنه گران 88 با شعار فریبنده امام گرایی و حلقه انحراف جدید با شعار گفتمان امام و رهبری، در عمل و نیت در خدمت دشمنان کینه‌توز امام، انقلاب و رهبری هستند.

وی، گفت: رسانه‌های بیگانه و معاند از نگارش نامه توسط یکی از سران فتنه 88 و حلقه انحراف ذوق‌زده شدند و با تحلیل‌های فریبکارانه و مغرضانه به لجن پراکنی علیه انقلاب و رهبری عزیز پرداختند.

خطیب نماز جمعه ایلام، افزود: به‌طورقطع بروز فتنه‌ها و حلقه‌های انحرافی دلیل روشنی بر پویایی، بالندگی، ماندگاری و استواری انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و مصداق بارز فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی (عج) است.

امام‌جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کمیته امداد یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین نهادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که توسط امام راحل تأسیس شد، است، یادآور شد: یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است.

وی، بیان کرد: این توفیقی از جانب خداوند متعال است که تنها نصیب بندگان خوب و برگزیده او می‌شود و خدمت به محرومان و نیازمندان یکی از شیرین‌ترین و پسندیده‌ترین عبادت‌ها و سنت پیامبر اکرم (ص) ائمه هدی (ع) است.

خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: البته سابقه کمیته امداد امام راحل به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب حدوداً سال‌های 42 و 43 برمی‌گردد که تعدادی از انقلابیون که در زمره یاران امام راحل بودند مأموریت پیدا کردند که به خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگی کنند.

امام‌جمعه ایلام، افزود: امدادگری به‌ویژه در دوران اوج‌گیری انقلاب در طی سال‌های 56 و 57 که اعتصاب و تحصن همه‌جا را فراگرفته بود به‌منظور حمایت از اعتصاب‌کنندگان و زندانیان ادامه یافت و امروز نیز شاهد خدمات این نهاد در دستگیری از نیازمندان جامعه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، ابراز کرد: تأسیس کمیته امداد به‌فرمان حضرت امام راحل، یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باهدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شد که به لطف خدا توانسته است بسیاری از نیازمندان جامعه را تحت پوشش قرار دهد و چهره فقر را در کشور کمرنگ سازد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای جذب جوانان انقلابی و تعلیم و تربیت و بصیرت افزایی نسل جوان با اشاره رهبری است، افزود: این نهاد مقدس و انقلابی در راستای تربیت پاک‌ترین قشر جامعه یعنی نسل جوان که آینده کشور و انقلاب و نظام اسلامی در گروه تربیت صحیح و انقلابی آن‌هاست، فعالیت می‌کند.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: دشمنان انقلاب و امام راحل برای به انحراف کشاندن این قشر عزیز، توطئه‌های وسیع فرهنگی باهدف نفوذ فرهنگی و ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی تدارک دیده‌اند و تمامی نقشه‌های شوم و اقدامات پلید خود را بر روی آن متمرکز کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خاموش کردن فتنه‌های دشمنان نقش به سزایی داشتند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و تیزبینی‌های خود به‌خوبی خطرات جنگ نرم را مورد ارزیابی قرار داده و در این خصوص هشدارهای لازم را به مسئولان و متولیان فرهنگی ارائه داد و در این راستا بیش از 20 هزار تشکل فرهنگی و هنری مسنجم در مساجد سراسر کشور شکل‌گرفته و هرکدام پایگاهی مهم برای مبارزه با دشمن به شمار می‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، در ادامه به تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا اشاره‌کرده و گفت: امام راحل در راستای تکریم همسران، فرزندان و مادران شهدا بود، این نهاد مقدس و ارزشمند ضمن برپایی مراسم یادبود شهدا و رفع مشکلات خانواده‌های معزز شهدا و فراهم نمودن مقدمات تحصیل فرزندان شهدا و تأمین مسکن، در طول 40 سال گام‌های بلندی برداشته است.

وی، ابراز کرد: تکریم و احترام به خانواده‌های شهدا اجرش کمتر از خدمت به خود شهید نیست، این عزیزان، سالها درد و فراق فرزندان، همسران و پدران خود را تحمل کرده‌اند و باید با احترام و سرکشی مسئولان درد و رنج آن‌ها را برطرف کرد.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: به حمدالله مسئولان نظام به‌ویژه رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به خانواده‌های شهدا دارند و وظیفه همه با مسئولان استانی این است ضمن سرکشی و زیارت و ملاقات با خانواده‌های شهدا در راستای رفع مشکلات و ایجاد شغل برای فرزندان شهدا اهتمام ویژه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه ایلام، بیان کرد: سالروز ارتحال فرزند عزیز امام راحل مرحوم حاج احمد آقا را گرامی می‌داریم، بیست و سومین سالگرد رحلت مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی، به خانواده بزرگ امام راحل و فرزندان عزیز آن تسلیت می‌گویم.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، یادآور شد: بدون شک حاج سید احمد آقا از شخصیت‌های انقلابی و تأثیرگذار و یار دیرین والد بزرگوارشان و هم‌چنین رهبر معظم انقلاب بودند و به خاطر تبعیت از رهبری، مورد بی‌مهری و جفای مدعیان خط امام راحل قرار گرفتند.

وی، در ادامه خواستار تسریع درراه اندازی بازارچه مرزی مرز چینات در دهلران و احداث جاده، آسفالت و باز کردن دومین مرز خروجی برای تردد زوار به‌ویژه در ایام اربعین شد و گفت: در ایام اربعین حسینی حجم زوار از مرز مهران بسیار فراوان است.

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: به‌طورقطع با بازگشایی مرز چیلات از بار ترافیک تردد زوار از مرز مهران کاسته خواهد شد، احداث جاده چهار بانده بین دهلران و اندیمشک بسیار ضروری است، جاده فعلی از ضریب امنیتی بالایی برخوردار نیست و هرسال شاهد خسارات و تلفات مالی و جانی فراوانی در این جاده هستیم.

خطیب نماز جمعه ایلام در پایان با تذکر به بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: اخیراً شنیده‌شده است که برخی از بیماران مرد را در قسمت زنان بستری می‌کنند و این برخلاف شئون اسلامی است.

 

 

ارسال نظرات