خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از مهم ترین سرمایه هایی که از امام راحل برای ما به یادگار مانده است، منشور روحانیت است.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۴۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر روز گذشته در همایش بزرگ «حوزه انقلابی» حوزه علمیه اصفهان که در اردوگاه درچه از صبح تا عصر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌هایی که از امام راحل برای ما به یادگار مانده است، منشور روحانیت است.

وی با بیان اینکه منشور روحانیت دارای سخنان ارزشمندی است که امام راحل درعرصه‌های مختلف بیان کرده است، گفت: محتوای کل همایش حوزه انقلابی باید از منشور روحانیت گرفته شود، منشور روحانیت بی بدیل است، شایسته است که در این همایش کارگرو‌هایی برای ترویج منشور روحانیت تشکیل شود.

استاد حوزه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با حوزویان پیش رفت، لذا حوزه پرچمدار انقلاب است، روحانیون باید رنگ اسلام را به جامعه تزریق کنند بنابراین روحانیون باید پیشروی انقلاب باشند.

وی توضیح داد: حوزه انقلابی قید تاکیدی است نه تاسیسی، انقلابی بودن سخن جدیدی در حوزه علمیه نیست، در حوزه باید سه علم را فراگرفت، اولین تلاش ما در حوزه عقاید و علم کلام است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: دومین نیاز ما اخلاق خوب است، طلبه باید متخلق به اخلاق باشد، اگر حوزه نتواند طلبه را تربیت کند و با اخلاق نشوم، به درد حوزه نمی‌خورم، سومین نیاز ما فقه است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط با گذشته تفاوت کرده است، امروزه نظام دست روحانیت است، اذعان کرد: در حال حاضر حکومت دینی است، البته باید اعتراف کنیم هنوز تخلفات زیادی را برخی مسئولان مرتکب می‌شوند.

وی افزود: در جلسه‌ای که با رهبر انقلاب داشتیم فرمودند: هیچ کس حق ندارد تخلف مسئولین درجه دو و سه مملکت را توجیه کند و بپوشاند، کما اینکه در حکومت امیرالمومنین هم نشد برخی مشکلات را حل کنند، نه اینکه نشود به جبر می‌شد، ولی خود مردم نخواستند.

استاد حوزه خاطرنشان گرد: شناخت وظایف سیاسی و اجتماعی از جمله ارکان فقه در حوزه علمیه است که باید طلاب آن را بدانند، اگر طلبه‌ای بخواهد انقلابی نباشد بایستی خیلی از احکام را کنار بگذارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نیازمند به اسلام انقلابی است، انقلاب ما با اسلام و روحانیت آغاز شد و بقای آن هم با آنهاست، نقش اول انقلاب را امام داشتند و به دنبال آن حوزه علمیه در انقلاب همراه امام شد، این امر در کل دنیا هم بی نظیر است.

آیت الله مهدوی توضیح داد: روحانی انقلابی باید در درجه نخست دارای ایمان قوی باشد، باید به یقین برسیم، دوم بصیرت به معنای اطلاع داشتن از اتفاقات زمانه است، سوم خطوط حق و باطل را خوب بشناسد.

وی ادامه داد: شناخت جریان‌های سیاسی و اجتماعی، خبره علمی بودن، عاقل و زیرک بودن و داشتن نگاه کلی به نظام و انقلاب و حوزه‌های علمیه از جمله شاخصه‌های روحانی انقلابی است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نباید رفتاری در لباس پیامبر داشته باشیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم، بحث حفظ اتحاد بسیار بحث مهمی است، این امر از شاخصه‌های انقلابی گری است.

وی داشتن زی طلبگی را از شاخصه‌های مهم انقلابی گری دانست و گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر حرف‌ها و مطالبی در فضای مجازی علیه مدیر حوزه علمیه اصفهان منتشر شده است، من شهادت می‌دهم مدیر حوزه اصفهان زی طلبگی را در زندگی شخصی خود دارند و این برای ما باعث افتخار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها