امام جمعه کرمان گفت: سعه‌صدر در مسوولان به ویژه مسؤولان رده بالا باید بیشتر باشد و کار پسندیده‌ای نیست که از انتقادها جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۴۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: برخی تلاش می‌کنند کانون خانواده را به انحراف بکشانند و یکی از این  موارد مساله حجاب است که می‌خواهند به آن ضربه بزنند.

امام جمعه کرمان حجاب را از ضروریات دین اسلام برشمرد و عنوان کرد: مانند کاری که رضاخان با کشف حجاب نتوانست انجام دهد برخی در داخل و خارج می خواهند آن را  ادامه دهند که موفق نخواهند شد.

علیدادی حمله‌ها علیه دیانت زنان را در جامعه مرموز و خطرناک دانست و بیان داشت: اینکه گروهی در ملأ عام به ترویج بی‌حجابی می‌پردازند و برای انجام کشف حجاب نرم در جامعه تلاش می‌کنند، خطرناک است و باید هوشیار بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه مادر بهشتی فرزند خود را بهشتی می‌کند و تمام احساسات مارد به فرزندش انتقال داده می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش مادری در اسلام بسیار مهم است و تاثیر مهمی بر شخصیت فرزندان دارد.

وی بر مشارکت همگان در حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: باید با مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی این نعمت‌های خدادادی که تنها متعلق به زمان ما نیستند را با حفظ امانت به نسل‌های بعد تحویل دهیم.

علیدادی‌سلیمانی بر رعایت عدل در جامعه اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: این توقع مردم است و در تمام مسؤولیت‌ها باید اصلح را بر کرسی نشاند و مسؤولان با صلاحیت بر رأس امور قرار بگیرند.

امام جمعه کرمان تکیه بر ظلم را در دین اسلامی ممنوع دانست و عنوان کرد: وظیفه مسلمانان این است که در جامعه خود از ظلم جلوگیری کرده و از مظلوم دفاع کنند.

علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه در واگذاری مسؤولیت‌ها باید لیاقت و شایستگی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: سعه صدر در مسوولان به ویژه مسؤولان رده بالا باید بیشتر باشد و کار پسندیده‌ای نیست که از انتقادها جلوگیری شود

 

ارسال نظرات