خبرهای داغ:
نمایشگاه صنایع دستی بانوان روشندل موسسه نابینایان بصیر در تبریز در آستانه سال نو گشایش یافت.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۳۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسس و نائب رئیس این موسسه گفت: این نمایشگاه با هدف نشان دادن توانمندی هنرمندان نابینا دایر شده است.
روح اله ساعی افزود: انواع صنایع دستی از جمله رومیزی و بافتنی های مختلف، کیف های دستباف، انواع سبد و شمع های زینتی در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه در طول سال و به مناسبت های مختلف نمایشگاه های صنایع دستی هنرمندان نابینا برگزار می شود، از مردم برای حضور در نمایشگاه عیدانه هنرهای دستی روشندلان موسسه بصیر دعوت کرد.
ساعی با اشاره به دیگر فعالیت های موسسه نابینایان بصیر که از سال 1388 فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: این موسسه در زمینه آموزشی نیازهای تحصیلی نابینایان از دوره ابتدایی تا دانشگاه را از طریق تولید محتوای درسی پوشش می دهد.
وی با اشاره به اینکه در استودیوی تخصصی و با استفاده از گویندگان افتخاری نسبت به تولید محتوای درسی اقدام می شود، چاپ جزوه های درسی به خط بریل و برگزاری کلاس های رایانه را از دیگر فعالیت های این موسسه عنوان کرد.
ساعی با اشاره به اینکه به تازگی 24 نفر از نابینایان موفق به دریافت مدرک مهارت های هفت گانه رایانه شده اند، مجهز کردن جوانان به مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را از رویکردهای این موسسه عنوان کرد و افزود: نرم افزارهای برنامه ریزی همچون ویژوال بیسیک و تدوین صدا هم به علاقمندان نابینا آموزش داده می شود.
وی با اشاره به تشکیل گروه های تواشیح و موسیقی از میان نابینان، گفت: برای نخستین بار برگزاری دوره های محاسبه ذهنی یو سی مس برای کودکان نابینا شروع شده است.
نمایشگاه عیدانه هنرهای دستی روشندلان موسسه فرهنگی هنری بصیر از امروز تا 29اسفند ازساعت 15 تا 19 در محل این موسسه به نشانی خیابان امام خمینی- ایستگاه بالاحمام - روبروی فروشگاه کاچیران - جنب چاپ ناصر دایر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها