مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درتربت حیدریه مطرح کرد:

تحقق ۲۱ درصدی تعهد اشتغال در خراسان رضوی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با ایجاد ۳۴ هزار و ۶۵۱ شغل در سالجاری در سطح استان، ۲۱.۶۵ درصد تعهد اشتغال خراسان رضوی محقق شده است.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۶۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
به گزازش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد سنجری در کارگروه شورای اشتغال شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: امسال طبق برنامه کشوری در خراسان رضوی تعهد ایجاد ۱۶۰ هزار شغل را داشتیم که با تلاش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی با ایجاد ۳۴ هزار و ۶۵۱ شغل ۲۱ ٫ ۶۵ درصد از سهم اشتغال استان تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: از این میزان اشتغالزایی، شهرستان تربت حیدریه با ایجاد ۷۱۱ شغل ۳۱ ٫ ۱۵ درصد سهم اشتغال خود را محقق کرده است.

سنجری بیان داشت: در عرصه مهارت آموزی مرکز فنی و حرفه‌ای استان با جذب ۳۸۰۰ مهارت آموز ۸۶ درصد تعهد خود را محقق کرده که از این میزان سهم تربت حیدریه با ۱۳۰ مهارت آموز ۳۳ درصد بوده است.

سنجری هدف از طرح مهارت آموزی را شناسایی و جذب نیرو‌های توانمند و مستعد، آماده سازی و ایجاد نیروی خود باوری برای ورود به بازار و همچتین حفظ مشاغل خانگی و سنتی و بومی و استفاده از ظرفیت آموزشی عنوان کرد.

مدیر کل تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه طرح‌های دانشگاهی و دانش آموختگان مراکز عالی قابلیت اشتغالزایی را دارند، گفت: این طرح‌ها از طریق انتقال مهارت‌ها در محیط کار برای ورود به بازار ضمن ایجاد انگیزه و کارآفرینی، زمینه را برای کار با علم و تخصص را فراهم می‌کند.

وی افزود: بر این اساس امسال برای استان ۱۶ هزار و ۸۱۲ کارآموز فارغ التحصیل با ۸۸۲ واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام کردند که سهم تربت حیدریه از آن ۵۷۹ نفر با معرفی ۶۴ واحد تولیدی بود.

سنجری گفت: از این میزان پذیرفته شده در سامانه ۶ درصد در سطح استان و ۳۷ درصد در تربت حیدریه جذب بنگاه‌های تولیدی شدند.

مدیرکل تعاون خراسان رضوی یکی دیگر از عرصه‌های اشتغالزایی را در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: در سطح استان برای سه هزار و ۶۲۸ مشاغل خانگی مجوز صادر شده و سهم تربت حیدریه از آن ۱۶۵ شغل است.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه با ۱۱ ٫ ۴ درصد نرخ بیکاری در سطح خراسان رضوی رتبه هشتم این استان را به خود اختصاص داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها