خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در افتتاح ساختمان مجتمع آموزشی فرهنگی شهرداری ملکان، گفت: بهسازی و مقاوم سازی مسکن در شهرهای زیر100 هزار نفر از سال آینده آغاز می شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۳۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  نریمان مصطفایی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور نیز دهیاری بافت‌های ناهمگون شهری بعنوان یک موضوع  خاص تعریف شده است.

وی توسعه آموزش‌های شهروندی و دستگاه‌های دولتی را به‌منظور افزایش مشارکت‌های اجتماعی ضروری خواند و افزود: در راستای افزایش مشارکت‌های اجتماعی در سال 97  برای آسفالت پارک‌ها و مراکز عمومی قیر  رایگان تحویل خواهد شد.

مصطفایی خیرین را برای مشارکت در بهسازی مناطق محروم  دعوت کرد و از بنیاد برکت نیز خواست به کمک بهسازی در شهرها بشتابد.

رئیس ستاد بازآفرینی کشور در ادامه از تشکیل ستادهای بازآفرین در سراسر کشور خبر داد و گفت: در برنامه ششم بهسازی سالیانه 350 هزار واحد مسکونی شهری پیش بینی شده است.

وی افزود:اجرای بهسازی در 2700 محل در سراسر کشور شناسایی شده و طی 10 سال با مشارکت دولت و شهرداری‌ها و مردم اجرایی خواهد شد.

مصطفایی با بیان اینکه 30 درصد اعتبارات استانی در استان‌ها به این امر اختصاص یافته است افزود: زمین‌های ملی و دولتی و شهرداری‌ها شناسایی و در جهت تحقق بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری از آنها استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان نیز از کسب مقام اول استان در اجرای جذب اعتبارات پروژهای بهسازی شهری در کشور خبر داد و گفت شهر ملکان از حیث بهسازی به عنوان پایلوت استان انتخاب شده است.

وی  از تصویب بهسازی بازار شهر ملکان در جلسه استان خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد همچنین چندین طرح با اعتبارات استانی و شهرداری ملکان و در قالب برنامه اقدام مشترک در سال 97 اجرا خواهد شد.

این مقام همچنین آمادگی خود را جهت مرمت واحدهای مسکونی تاریخی و افراد مشهور در سراسر استان و شهر ملکان اعلام کرد.

وی همچنین بر بهسازی محلات جبیند و سهند ملکان نیز تاکید کرد و گفت در شهر ملکان بافت‌های ناکارآمد وجود دارد و خوشبختانه در شهرستان ملکان به لحاظ وجود وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین رفع مشکلات موجود آسان تر است.

امام جمعه ملکان در ادامه این جلسه به عنوان سخنران بعدی وجود اخلاص را در انجام کارها ضروری دانست و بر خدمت بیش از پیش مسئولان به مردم تاکید کرد.

شهردار ملکان هم از بهسازی 103 هکتار یافت‌های فرسوده در شهر ملکان خبر داد و گفت شهر ملکان با 30 هزار نفر جمعیت از نظر تجاری از شهرهای مستعد استان محسوب  می شود و میدان کشمش ملکان شهرت کشوری دارد.

ارسال نظرات