خبرهای داغ:
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بدون مقاومت اقتصادی، اقتصاد مقاومتی ممکن نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۲۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

اقتصاد مقاومتی بدون مقاومت اقتصادی امکان پذیر نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر غلامعلی حدادعادل در نشست بصیرت افزایی و گسترش معرفت انقلابی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن و روز مادر، اظهار داشت: امیدواریم همه ما به خصوص خانم‌ها در جامعه ما آن حضرت را الگوی خود بشناسند و بدانند.

وی گفت: دشمنان انقلاب در بدو پیروزی انقلاب از سوی امام(ره) و مردم غافلگیر شدند، آنها هیچ‌گاه در محاسبات خود پیش بینی نکرده بودند که در ایران اتفاقی از جنس انقلاب اسلامی به این سرعت و قوت رخ دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همواره دشمنان از انقلاب عقب بودند، یادآور شد: آنها اوایل انقلاب تحلیل‌هایی را ارائه می دادند و در بسیاری از محافل علمی و پژوهشی غرب از شیعه یک آگاهی درستی نداشتند؛ آنها اسلام را بیشتر از منابع اکثریت که اهل سنت بودند، می گرفتند و متخصص در مسائل تشیع نداشتند و مفاهیمی همچون ولایت، ولایت فقیه، عاشورا، مهدویت، مرجعیت و... برایشان خیلی مهم بود.

وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال دشمن ما را شناخته و مسائل را بررسی کرده و همانگونه که انقلاب در طی این ۴۰ سال ریشه تنیده و پیشرفت و سامان پیدا کرده است، طراحی دشمن نیز برای این انقلاب پیشرفت کرده و این فتنه و برنامه ای که امروز برای ضربه زدن به انقلاب دارند بسیار پیچیده تر و حساب شده تر از اوایل انقلاب است.

حدادعادل تاکید کرد: نکته مهم این است که ما می دانیم انقلاب اسلامی سه رکن داشته و دارد و بر این سه ستون استوار است.

وی ادامه داد: اولین ستون آن ایمان به خدا و دینداری است که این ریشه است، دومین ستون رهبری و ولایت است که حکم تنه را دارد که از این ریشه تنیده می‌شود و سومین ستون مردم هستند که در واقع شاخ و برگ این درخت هستند که از طریق رهبری به ریشه اتصال پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دشمن برای این سه رده برنامه ریزی کرده است، اول اینکه ایمان مردم را سست کند و مظاهر این فعالیت‌ها در فضای مجازی وجود دارد و یک فضای دیگری را ایجاد کرده است.

*ماهواره‌ها تیشه به ریشه ایمان مردم زدند

وی ابراز داشت: ماهواره‌ها تیشه به ریشه ایمان مردم زدند، هم از طریق شبهه افکنی و هم از طریق فساد اخلاقی بسیاری به گناه کشیده شدند به خصوص نسل جوان را در فشارهای غرایز جنسی گرفتار کردند.

حدادعادل در خصوص برنامه دشمنان عنوان کرد: برنامه دشمنان ریشه در اعتقادات مذهبی دارد و باعث شد مردم از امام اطاعت کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب تحریم‌ها را سازماندهی کردند، عنوان کرد: نتایجی از این امر می‌توان گرفت اول اینکه وقتی کشور در تحریم اقتصادی باشد حکومت ضعیف می‌شود و دوم اینکه مردم ناراضی می‌شوند، بیکاری زیاد می شود، سرمایه گذاری نمی شود و فقر زیاد می شود، آسیب های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی زیاد می شود و انواع فسادهای اخلاقی در اثر فقر به وجود می آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نتیجه دیگری که دشمنان می گیرند در واقع ضعف اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و فساد اقتصادی در کشور به وجود می آید و وقتی مجاری اقتصادی را ببندند بطور کلی فساد افزایش می یابد.

حدادعادل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ما در بدبینی نسبت به دشمنان حق داشتیم آنهایی که خوش بین بودند باید خودشان را اصلاح کنند، دشمن در کنار این تحریم اقتصادی یک پیوست تبلیغاتی و رسانه ای دارد تا اینکه مردم در اثر شدت گرفتاری خسته شوند.

وی اضافه کرد: آنها در انتظار روزی هستند که با فشار اقتصادی مردم در جلوی انقلاب بایستند و سعی آنها این است که همه این مشکلات را به حساب ناکارآمدی نظام بگذارند و در واقع به طرق مختلف طی این سال‌ها شروع کردند و بعد از فتنه سال ۸۸ یک هجمه حساب شده به این سمت و سو ایجاد شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم استان همدان بیان کرد: هرکدام از شما که در این استان احساس تعهد دارید در هر سه زمینه باید کار و تلاش کنید و حساب شده عمل کنید و در این زمینه بهترین خدمت که خدمت آموزشی است را انجام دهید و روی آموزش سرمایه گذاری کنید.

وی در ادامه افزود: فضای مجازی را باید مدیریت کرد به خصوص در نسل جوان، باید به جوانان بگوییم قبل از انقلاب کشور چگونه بوده و حتی اعترافات آنها را جلوی فرزندانمان بگذاریم.

حدادعادل با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: مساله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان کردند را جدی بگیریم این یک وظیفه همگانی است و فقط وظیفه دولت نیست.

وی تصریح کرد: بدون مقاومت اقتصادی، اقتصاد مقاومتی ممکن نیست، همچنین اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی شود و مرحوم «سیدصادق حجازی» که امروز مراسم چهلم ایشان برگزار شد نمونه ای از سبک زندگی اسلامی است و سبک زندگی اسلامی یعنی پرهیز از تجملات.

انتهای پیام/

ارسال نظرات