با هدف ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولین طرح کتابخانه‌گردی در شهرستان کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۰۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان کرمان، خلیل‌الله باقی‌زاده در حاشیه اولین طرح کتابخانه‌گردی کوهبنان، با اشاره به ینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 82 پایه‌ گذاشته شد، اظهار داشت: با استقلال کتابخانه‌های عمومی توسعه کمّی و کیفی کتابخانه‌ها و نیز اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ترویجی جایگاه ساختاری نهاد نیز به تدریج ارتقاء یافت.

مدیر امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: هم‌اکنون در آستانه چهاردهمین سالروز تاسیس این نهاد شاهد اثربخشی ملموس آن در حوزه ترویج کتابخوانی در میان سایر دستگاه‌های متولی امر کتاب و کتابخوانی هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌ریزی و نظارت بر اقدامات‌ متنوع فرهنگی ترویجی در کتابخانه‌ها اعم از نشست‌های کتاب‌خوان، مسابقات کتابخوانی، جشنواره‌های متعدد ترویج کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، طرح کتاب‌خوان ماه، نورسیده‌ها و...به منظور زمینه‌سازی هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در ترویج کتابخوانی در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه "کتابخانه" باید به عنوان مهم‌ترین رکن ساختاری نهاد به مدیران و متولیان فرهنگی کشور و عموم مردم بیشتر شناسانده شود، تشریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تحقق و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در این مسئله در آستانه سالروز تاسیس این نهاد در نظر دارد طرح  کتابخانه‌گردی را در سراسر کشور به اجرا درآورد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی کوهبنان بیان داشت: در این طرح از عموم مردم و کلیه مدیران اجرایی شهرستان‌ دعوت شد تا از کتابخانه‌ی عمومی شهر خود بازدید کرده و از خدمات، روند فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده کنند.

باقی‌زاده با اعلام ینکه در این ایام، عضویت در کتابخانه‌ رایگان است، گفت: با عنایت به ظرفیت اثرگذار مجموعه کتابخانه در توسعه و ترویج کتابخوانی دعوت شد تا در تاریخ مذکور به همراه خانواده کتاب‌خوان خود در  کتابخانه‌ی عمومی شهرخود حضور داشته باشند.
این مراسم با جشنواره غذاهای سنتی، تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی، تجلیل از برترین‌های مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و هنری کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان همراه بود.

 

ارسال نظرات