آیت الله ناصری بیان کرد: جاذبیت ایجاد شود تا جوانان زمانی که در مساجد وارد می‌شوند به خوبی از فضای مسجد استفاده کنند.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۴۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از  روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد به مناسبت ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اعضای دبیرخانه کانون‌های مساجد و تعدادی از مدیران مسئول کانون‌ها با آیت الله ناصری، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار و گفت و گو کردند.
آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد گفت: بایستی بر اساس اساسنامه تصویب شده به ماموریت خود بپردازید و تفکیک کودک، نوجوان و بانوان داشته باشید تا بتوانید موفق عمل کنید.

وی افزود: ما در مسائل مختلف به دانش اموزان ودانشجویان و ادارات می‌پردازیم، اما به گروهی که در هیچ کدام از آن‌ها عضو نیستند کمتر می‌پردازیم که باید به این گروه «رها» توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما در مسائل مختلف به گروه‌های مختلف توجه می‌کنیم، اما به گروه رها کمتر توجه می‌شود و جذب این گروه مکان ندارد، اما ما میتوانیم با جذب آن‌ها در مساجد به نوعی برایشان برنامه ریزی کنیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: مساجد را باید به صورت شبانه روزی فعال کرد و به عنوان اداره کلی برای پیش نماز و کانون‌ها باشد و فعالیت‌های خود را پیگیری کنند و این اقشار را جذب کنیم.

وی گفت: ما در جامعه نیاز داریم که به معنویت بسیار بیشتر توجه داشته باشیم و به نوعی خدا درمانی را داشته باشیم، زیرا درمان تمامی درد‌ها را داریم.

آیت الله ناصری بیان کرد: کار کانون مساجد درمان درد‌های جامعه با خدا درمانی است.

وی ادامه داد:این مساله خدا درمانی و معنویت درمانی را باید در مساجد برنامه ریزی کنیم و به نوعی جذب جوانان را داشته باشیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: جاذبیت ایجاد شود تا جوانان زمانی که در مساجد وارد می‌شوند به خوبی از فضای مسجد استفاده کنند.

وی گفت: برنامه ریزی برای جذب جوانان و فرهنگ حضور در مسجد را باید ایجاد کنیم تا رونق مساجد را داشته باشیم وو در کنار آن نیز آگاهی و فکر آن‌ها را رشد دهیم.

حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد در این مراسم گفت: حوزه کاری فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سطح کشور با توجه به تصویب اساسنامه، مبتنی بر حوزه‌های کودکان، نوجوانان و بانوان (خانواده) است.
وی افزود: ما امروزه به نوعی از بخش هنردر فهم آموزه‌های دینی غفلت کرده ایم و در زمینه مخاطب شناسی نیز به تناسب تقاضای مخاطب عرضه نکرده ایم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: ماموریت ما جذب قشر خاکستری در جامعه و به خصوص مساجد است که بایستی با شناخت دقیق و به تعبیر قرآن (بلسان قومه) در جهت جذب جوانان و احیای کارکرد‌های مساجد گام برداریم.
وی گفت: هنر به عنوان ابزاری مهم و اثرگذار در جهت فهم دین است که خداوند متعال نیز بار‌ها از آن در قرآن برای فهم کلام خود استفاده کرده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: یکی از مشکلات امروز ما تداخل کاری و موازی کاری است که ما معتقدیم بایستی هر کدام از نهاد‌ها بر اساس ماموریت و وظیفه خود فعالیت کنند و فرایندی صحیح از ورودی و خروجی مطلوب داشته باشند.
حجت الاسلام گرج گفت: ما در استان یزد ۸۱۰ کانون فرهنگی هنری داریم که سعی شده تا در دوره جدید به صورت تخصصی و تربیت متخصص در جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری گام برداریم.
ارسال نظرات