مسئول بسیج سازندگی سپاه استان البرز با بیان اینکه ۸۰ تریلر، کامیون و وانت کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده بود، گفت: ۱۰ کامیون دیگر توسط بسیج سازندگی البرز آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۹۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند در نشست خبری بازسازی مناطق آسیب زده کرمانشاه که صبح امروز در سالن شهید بیگی بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: اصحاب رسانه همواره برای کمک رسانی به زلزله زدگان پوشش خوبی را انجام دادند و استان البرز بیشترین کمک مردمی را در سطح کشور برای زلزله زدگان غرب  کشور ارسال کرد.

۱۰ کامیون کمک مردمی توسط بسیج سازندگی البرز به مناطق زلزله‌زده غرب اعزام می‌شود

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با تاکید بر اینکه با دستور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، البرز اولین استانی بود که به مناطق زلزله زده اعزام شد، افزود: وضعیت و گستره تخریب در مناطق تحت پوشش سپاه و بسیج استان البرز در زلزله سرپل ذهاب بسیار بالا بود و در ابتدا قرارگاه شهید جعفری توسط بسیج سازندگی برای امدادرسانی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه 8 روستای تحت پوشش سپاه استان البرز 60 الی 100 درصد تخریب شده بود، ادامه داد: روستا‌های تپانی جدید و قدیم، الیاس محمود، قلعه واری، قلعه بهادری و نورآباد از جمله روستاهایی بود که بیشترین کشته‌ها، بدترین وضعیت بهداشتی انسان و دام را داشت و در هر شبانه‌روز صد‌ها پس لرزه به وقوع می‌پیوست.

 ترکاشوند با اشاره به اینکه نخستین اقدام بسیج سازندگی تشکیل قرارگاه سازندگی در تپانی قدیم بود، ادامه داد: 497 خانوار در 8 روستا با جمعیت بیش از 3 هزار نفر تحت پوشش سپاه ‌استان البرز قرار داشتند و صحنه‌هایی که در این روستاها وجود داشت بسیار دردناک بود.

وی با بیان اینکه 11 نفر در این روستاها دچار ضایعه نخاعی، 86 مصدوم و 48 نفر فوتی وجود داشت، گفت: 45 گروه جهادی با بیش از 4 هزار نفر از بسیجیان خدمتگذار به مناطق زلزله زده اعزام شدند و در ابتدای زلزله 420 چادر در منطقه روستاهای تحت پوشش نصب و 5 تیم پزشکی نیز در مناطق زلزله زده حضور داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان البرز با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تنها 210 کانکس برای این 8 روستا را متقبل شد، اضافه کرد: 5 آشپزخانه سیار غذاهای گرم در مناطق زلزله‌زده تحت پوشش سپاه استان البرز با میانگین 3 هزار وعده غذایی در روز ایجاد شد و 145 کانکس برای حمام و سرویس بهداشتی برای مردم زلزله زده نصب شد.

وی با تاکید بر اینکه 64 هزار و 300 لیتر سوخت توسط بسیج سازندگی، خیرین و کمک‌های مردمی استان البرز در مناطق زلزله‌زده توزیع شد، عنوان کرد: 240 کانکس از قرارگاه خاتم‌ و 200 کانکس نیز از کمک‌های مردمی به مناطق تحت پوشش سپاه استان البرز ارسال شد و 80 تریلر، کامیون و وانت مجموعه کمک‌های اعزامی بود.

 ترکاشوند ادامه داد: 10 کامیون کمک مردمی توسط بسیج سازندگی استان البرز به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اعزام می‌شود و در دوران زلزله غرب کشور نیز 8 کانکس برای تحصیل دانش آموزان نصب و 340 میلیون تومان نوشت افزار نیز برای آن‌ها فراهم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها