عباسعلی رضایی با گراميداشت ياد و خاطره ده هزار و 400 شهيد والامقام استان مازندران و شهدای مدافعين حرم، گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز قدردانی از شهيدان و استمرار راه آنها، وظيفه ای ملی و همگانی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۹۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، عباسعلی رضايی مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان  برنامه های بنياد شهید مازندران را به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا تشريح كرد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با گراميداشت ياد و خاطره ده هزار و 400 شهيد والامقام استان مازندران و شهدای مدافعين حرم، گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و امروز قدردانی از شهيدان و استمرار راه آنها، وظيفه ای ملی و همگانی است.
برادر شهیدان ایرج، علی و امامقلی رضايی با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسيس بنياد شهيد گفت: بنیاد شهید در 22 اسفند سال 1358 به فرمان بنيانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران حضرت امام خمينی(ره) با هدف ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شکل گرفت و این مناسبت در تقويم سال با تصويب شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
رضایی خرم آبادی افزود: برنامه های روز بزرگداشت شهدا از 16 اسفند لغايت 22 اسفند همزمان با سالروز تأسيس بنياد شهيد با هدف تكريم و ارج نهادن به مقام والای مردان آسمانی و راست قامتان جاودانه تاريخ در استان برگزار می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به روز شمار برنامه های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در مازندران اشاره و گفت: در 15 اسفند ماه با هماهنگی اداره كل منابع طبيعی استان و مسئولين ادارات به نام هر شهيد در استان نهال غرس شد.
وی افزود: ديدار، عيادت، تجليل و تكريم از خانواده های معظم شهدا با هماهنگی ائمه جمعه، فرمانداران و ساير مسئولين از روز گذشته در سطح استان انجام می شود که بخشی از این برنامه ها آغاز شده است.
مديركل بنياد مازندران با اشاره به نواختن زنگ ايثار و شهادت در مدارس استان اظهار داشت: مسابقه انشا نويسی با موضوع شهيد و شهادت، غرس نهال به ياد 350 شهيد فريدونكنار، اعزام پيام آوران ايثار به مدارس جهت روايتگری، سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهید و تقدير از دانش آموزان ممتاز شاهد و ايثارگر از برنامه های دومين روز بزرگداشت شهدا است.
وی با بيان اينكه در سومين روز بزرگداشت شهدا 12 برنامه در استان اجرا می شود: بازگشايی گلزار شهدای روستای ورند كليجانرستاق، عطر افشانی مزار شهدا، زيارت عاشورا در نمازخانه های بنياد شهید سراسر مازندران، كلاس آموزشی نقش نماز در ميان زوج های جوان، برگزاری مراسم جشن تولد شهدای زمستان، غرس نهال، همايش روز زن و تجليل از مادران و همسران شهدا از مهمترين اين برنامه ها به شمار می رود.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با اشاره به چهارمين روز بزرگداشت شهدا گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمايندگی ولی فقيه در استان، ائمه جمعه، بخشی از سخنرانی خود را در خطبه های نماز جمعه در خصوص ايثار و شهادت و تجليل از مقام شامخ شهدا اختصاص خواهند داد.
وی ادامه داد: همايش پياده روی، سخنرانی رؤساي بنيادها پيش از خطبه نماز جمعه، دعای ندبه و ديدار با مادران و همسران شهدا از ديگر برنامه های بنياد مازندران در اين روز محسوب می شود.
مديركل بنياد مازندران عنوان کرد: روز شنبه نوزدهم اسفند ماه با خانواده های معظم شهدا كه تاريخ تولدشان در اسفند ماه است ديدار و از آنان تجليل می شود.

ارسال فایل صوتی بزرگداشت روز شهدا به عموم تلفن های شهری، تجليل از مادران و همسران شهيد عباس آباد و مراسم پاسداشت شهدای شهرستان از ديگر برنامه های اين روز به شمار می رود.
رضايی اظهار داشت: در روز يكشنبه بيستم اسفند ماه غرس نهال به ياد هزار و 100 شهيد ساری، افتتاح گلزار شهدای پايين رود پشت ساری و برگزاری مسابقات دارت انجام می شود.
وی برگزاری يادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، يادواره شهدای سيد محله، ديدار با خانواده های معظم شهدای كارمند، ديداز با خانواده های شهدای همكار و برگزاری همايش قرآنی را از برنامه های بنياد مازندران در 21 اسفند ماه ذکر کرد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران با اشاره به برنامه محوری بنياد استان در 22 اسفند سالروز تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و روز بزرگداشت شهید، گفت: مراسم تجليل از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، شهيده ها، جوان ترین و پيرترين شهيد شهرستانها و سه شهيدی ها به همت بنياد مازندران برگزار می شود.
وی افزود: خاطره گويی، تجديد ميثاق مسئولين دستگاههای اجرايی استان با شهدا در گلزار شهدای ملامجدالدين ساری، جشن تولد شهدای زمستان در سوادكوه شمالی، برگزاری مسابقات تيراندازی، مسابقه ورزشی تنيس روی ميز كاركنان، بازديد دانش آموزان مدارس از موزه شهدای تنكابن و آمل، افتتاح گلزار شهدای بربری خيل آمل، اعزام خانواده های معظم شهدا به مشهد مقدس و برپايی نمايشگاه عكس شهدا در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا صورت مي گيرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها