سردار رضایی با بیان اینکه اعتماد مرزنشینان به مرزبانان بزرگترین سرمایه مجموعه مرزبانی است، گفت: امروزه مازندران یک استان امن، آرام و مثال زدنی است و از نظر عملکرد امنیتی با رتبه‌ های بالا در بین سایر استان‌های مرزی بوده که این در سایه همکاری خوب مرزنشینان در برقراری نظم و امنیت و رشادت‌ های نیرو‌های مرزبانی به دست آمده است.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۲۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی دریابانی مازندران در بابلسر گفت: در سال ۹۷ بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای مرزبانی درنظر گرفته شده است و برای برنامه ششم نیز سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی برای مرزبانی کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: افتخار مرزبانی این است که امروز به عنوان سرباز ولایت و خادم مردم ولایت مدار ایران اسلامی، خدمتی بی منت را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار رضایی با بیان اینکه اعتماد مرزنشینان به مرزبانان بزرگترین سرمایه مجموعه مرزبانی است، گفت: امروزه مازندران یک استان  امن، آرام و مثال زدنی است و از نظر عملکرد امنیتی با رتبه‌ های بالا در بین سایر استان‌های مرزی بوده که این در سایه همکاری خوب مرزنشینان در برقراری نظم و امنیت و رشادت‌ های نیرو‌های مرزبانی به دست آمده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ما باید روحیه جهادی را در انجام مأموریت‌ ها حفظ کنیم، افزود: مرزبانان این اراده و آمادگی را دارد که در اقصی نقاط کشور نظم و امنیت را ارتقا دهد و در جهت آسایش و آرامش مردم کار کند.

سردار رضایی با بیان اینکه مازندران در دوران دفاع مقدس با جمعیت ۱.۵ میلیون نفری کارنامه روشن و درخشانی از خود به یادگار گذاشته و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۱۰۰ هزار رزمنده تقدیم کرده است، گفت: همچنین ۶۰۰ شهید نیروی انتظامی و ۱۰۰ آزاده از نیرو‌های ناجا در  مازندران تقدیم شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امسال دو هزار نفر در دریای مازندران از غرق شدن نجات یافتند افزود: دریانانی در نجات غریق سهم بسزایی دارد.

سردار رضایی گفت: مرزبانان در تمام ساعات شبانه روز در راستای برقراری نظم و امنیت و همچنین ایجاد احساس امنیت مرزنشینان تلاش می‌کند که امیدواریم این روند مطلوب امنیتی ادامه داشته باشد تا شاهد امنیتی در خورشان مردم به ویژه مرزنشینان باشیم.

وی افزود: به پشتوانه اعتماد مردم و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تلاش شبانه روزی مرزبانان غیور کشور گام‌های موثری در این زمینه تثبیت امنیت در مرز‌های ایران است.

محمد اسلامی استاندار مازندران در این مراسم گفت: نیروی انتظامی به خاطر در معرض خطر بودن متمایز از دیگر شغل‌ها است.

وی افزود: در بخش نظامی خط و مرز مشخص است، اما در بخش مرزبانی و نیروی انتظامی خط و مرز مشخص نیست و امکان دارد دشمن از هر مسیر هجمه وارد کند.

اسلامی گفت: قدرت تشخیص و ایجاد سامانه‌های جدید از ظرفیت مرزبانی است که توانسته موجب پیشرفت مرزبانی شود.

استاندار مازندران  افزود: حاکمیت وظیفه دارد تا موجب رشد و بلوغ جامعه باشد و پاسخگویی باید ضریب افزایشی داشته تا موجب جلب رضایت مردم شود و یکپارچگی دستگاه‌ها موجب ضریب امنیتی می‌شود.

سردار هوشنگ حسینی فرمانده سابق دریابانی مازندران نیز در این مراسم گفت: مراقبت از مرز دریایی به عهده دریابانی مازندران است.

وی افزود: امنیت دریانوری به عهده دریابانی بوده که در ۲۰ درصد حاکمیت مرزی تثبیت شده است.

فرمانده سابق دریابانی مازندران با بیان اینکه شناور‌ها با امنیت در دریای مازندران در حال تردد هستند گفت: مازندران تنها استانی است که توانسته تمامی شناور‌های استان را ساماندهی کند، اگر ناامنی در حال بروز باشد با ساماندهی نسبت به شناسایی شناور اقدام می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات از زحمات هوشنگ حسینی قدردانی و سیدتقی حسینی که فرماندهی مبارزه با مواد مخدر مازندران را در کارنامه  دارد، به عنوان فرمانده جدید دریابانی مازندران معارفه شد.

لازم به ذکر است: در این مراسم امیرحسین سلیمانیان فرزند شهید سلمانیان از شهدای مرزبانی کشور به دستور فرمانده مرزبانی کشور به عنوان مرزیار افتخاری نیروی مرزبانی معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها