وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش همگانی برای بهبود وضع بهداشت و درمان شهرستان فامنین را خواستار شد تا میزان اعزام بیماران این منطقه به دیگر نقاط کاهش یابد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۷۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

بهبود وضع بهداشت و درمان شهرستان فامنین/ مردم در رأس کار حضور دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست مشترک با نمایندگان و مسئولان استان همدان در فامنین، اظهار کرد: دشمنان در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام هستند و بیان خدمات دولت می تواند توطئه های دشمن را خنثی کند.

وی اضافه کرد: امروز هیچکس از آن سوی مرزها برای این نظام دلسوزی نمی کند و هر دولتی که در ایران مسئولیت داشته باشد، مردم در رأس کار حضور دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: محرومیت در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد و تفاوت یک دولت بد با خوب در میزان رسیدگی به مناطق کم برخوردار است.

وی تلاش همگانی برای بهبود وضع بهداشت و درمان شهرستان فامنین را خواستار شد تا میزان اعزام بیماران این منطقه به دیگر نقاط کاهش یابد.

قاضی زاده هاشمی گفت: کمبود دستگاه دیالیز، نبود دستگاه رادیولوژی و کمبود متخصص در این شهرستان غیرقابل انکار است اما حقیقت این است که در چند سال اخیر خدمات شایان توجهی در این شهرستان ارائه شده است که باید منعکس شود.

وی اضافه کرد: آمار دانش آموختگان رشته رادیولوژی در کشور سالانه 100 متخصص است در حالی که متقاضی یک هزار متخصص این رشته هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تنها حضور متخصص در مراکز درمانی مشکلات را حل نمی کند چراکه در کنار متخصص باید امکانات و تجهیزات هم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه منابع کشور محدود و دشمنان نامحدود هستند، اظهارکرد: به دلیل محدودیت امکانات نمی توانیم در هر شهرستان یک دستگاه سی.تی.اسکن یا دیگر امکانات تخصصی درمانی داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی بر حضور متخصص اورژانس در بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان فامنین تاکید کرد و گفت: دستگاه رادیولوژی بیمارستان باید ترمیم شود و ارائه خدمات درمانی دیگر نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تعداد زایمان در بیمارستان فامنین را از سال 92 تا 94 بین 13 تا 17 مورد عنوان کرد و افزود: پس از تکمیل بخش های زایمان و تجهیزات لازم این آمار، به حدود 180 زایمان رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیشتر برخی بیمارستان ها با 25 درصد ظرفیت خود فعال بودند، اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان باید نسبت به انجام طرح مطالعاتی در استان اقدام کند تا بر اساس آن محرز شود چه تعداد بیمار از چه نقاطی به مرکز استان منتقل می شوند و علت مراجعه چیست.

وی بر لزوم مشارکت شهرداری و دیگر ارگان های مردمی و غیر مردمی در توسعه بیمارستان فامنین تاکید کرد و گفت: تجهیز بیمارستان وظیفه این وزارتخانه است و نسبت به این موضوع قول مساعدت می دهم اما در خصوص تامین نیروی انسانی نمی توانم قولی بدهم زیرا از اختیار بنده خارج است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات