خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۹۷۵۶۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شهرداری و شورای اسلامی شهر صیدون ، با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا اقدام به کاشت نهال ثمر دار در معابر سطح شهر بویژه بلوار اصلی خیابان شهر این کردند.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای بهمنی امام جمعه بخش صیدون در برنامه درختکاری شهرداری صیدون که بمناسب روز درختکاری برگزار شد با اشاره به اهمیت کاشت درخت ‌گفت:در دین مبین اسلام توجه و اهمیت ویژه ای به مسئله درخت و درختکاری شده است؛حضرت علی علیه السلام می فرمایند:اگر آخرین ساعات عمرم باشد و هسته ای خرما در دست داشته باشم قبل از مرگ آن را می کارم.

وی در ادامه افزود:خداوند برای هر درخت فرشته ای موکل کرده است و کسانی که آن درختان را بدون دلیل قطع کنند تا قیام قیامت توسط آن فرشته لعن می شوند.

 

امام جمعه صیدون با اشاره به معضل قطع درختان ثمر دار در منطقه صیدون گفت:از دیرباز اجداد ما برای درختان اهمیت ویژه ای قائل بودند،نیاکان ما خودشان را مرهون درختان می دانسته اند تا جایی که وقتی مصیبتی بزرگ بر آنان وارد می شد از ضرب المثل نه سیدی کشته ام و نه درختی بریده ام استفاده می کردند که نشان از اهمیت وجود درخت داشت که آن را با خون سیدی که از سلاله فرزندان رسول خدا ص بودند برابر می دانستند چون قطع درختان را یک گناه کبیره حساب می کردند،بنابراین نیاکان ما هیچ موقع دست درازی به درختان ثمر دار نداشته اند حتی اگر دعوایی بین آنها پیش می آمد اما متاسفانه عده ای بسیار انگشت شمار یک بدعت بسیار بد بوجود آورند که دل همه انسان های آگاه،هوشیار و با وجدان را به درد می آورد مثل قطع در گردو.

وی در پایان گفت:امیدواریم با فرهنگ سازی صحیح و باتوجه به نگاه ویژه مسئولین،مردم و سازمان های مردم نهاد که دغدغه حفظ طبیعت و محیط زیست را دارند این معضل بسیار زشت از بین برود و شاهد این گونه اقدامات نباشیم.

 

روز درخت کاری در صیدون با حضور مسئولین محلی از جمله بخشدار،شهردار و اعضای شورای شهر،مدیرعامل تعاونی دهیاران ،رئیس اداره برق و رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از فعالین فرهنگی صیدون برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها