خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان گفت: پیام مقام معظم رهبری در 16 اسفند سال 91 به کنگره 7 هزار زن شهید کشور، یک منشور و نقشه ی راه عمیقی برای حرکت زنان در جامعه بشریت است.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۲۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در همایش استانی بزرگداشت روز قشر بسیج جامعه زنان بر بحث الگوی سوم نه شرقی نه غربی اشاره کرد و گفت: جهت تبیین این الگو باید جلسات متعددی با حضور بانوان فرهیخته تشکیل و به این مسئله پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: در 16 اسفند سال 91 مقام معظم رهبری پیامی را به کنگره 7 هزار زن شهید کشور ارائه فرمودند که این پیام نه تنها در جامعه ما بلکه در جامعه بشریت یک منشور و نقشه ی راه عمیقی برای حرکت زنان است.

ایشان به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: الگوی زن شرقی اساسا قابل اعتنا نیست چون رد پایی در تاریخ ندارد و زن شرقی زن روزمره است و هیچ تاثیری در تاریخ سازی و حرکت های بشری ندارد و این زن نمی تواند الگو باشد بدلیل اینکه ردپایی از الگو بودن ندارد و زن غربی ابزاری در دست سود جویان می باشد زنی که هویت خود را از دست داده است و در یک خلا بسیار آزار دهنده طی می کند.

اصلانی به سخنان محقق و خبرنگار غربی اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان نباید از زنان غربی تبعیت داشته باشند چرا که ان چیزی که هالیوود نشان می دهد نیستند و در جامعه رها می باشند و دائما در دستان سودجویان هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: یک محقق و دانشمند غربی نیز می گوید زنان غربی به جایی رسیده اند که تمام راه های کجی را که طی کرده اند باید برگردند و امروز نیاز به جنبش های عفیفانه در جامعه هستند که در جامعه غربی نیز شکل گرفته است و جنبش مدنا یا دختران که طالب لباس عفیف هستند به شدت در حال رشد در جامعه غربی است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: امروزه جنبش احیای پدر سالاری در غرب قوت گرفته که زندگی عفیفانه و پاک را پیش روی دختران غربی قرار داده است و باید همگی در مواضع اصولی و دین مدارانه از زن مستحکم باشیم.

ایشان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نباید به اسم عدالت جنسیتی در جامعه خط نفوذی شکل بگیرد که تساوی جنسیتی را دنبال کند و این از موضوعات بسیار مهم در غرب بود و مغایر با فطرت الهی انسان است و تفاوت های مابین زن و مرد باید به رسمیت شناخته شود تا جامعه در آرامش به تعالی و رشد خود ادامه دهد که در تساوی جنسیتی این موضوع نادیده گرفته می شود.

وی بیان کرد: غربی ها مادر بودن را یک نقش اجتماعی می دانند نه یک نقش فطری در حالی که نقش مادری جزء ذات زن است و این نگاه غربی ها نشان از این دارد که فرهنگ غرب اساسا با فطرت سرجنگ دارد.

اصلانی اذعان داشت: سند 2030 یک هجمه ی سنگینی روی خانواده است و هدف اصلی این سند، بحث تساوی جنسیتی است و تا سال 2030 تمامی کشورها باید تحت سلطه تساوی جنسیتی قرار بگیرند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: الگوی سوم زن مسلمان الگوی رهایی بخش جهان امروز است و جهان به الگویی نیاز دارد تا خود را از فروپاشی و پرتگاه نجات دهد و الگوی زن مسلمان انقلابی یعنی زن می تواند عفیف و شریف باشد و در عین حال در مرکز و میدان باشد و در سخت ترین شرایط اجتماعی حضور داشته باشد.

اصلانی با اشاره به نمونه هایی از الگوی سوم زن مسلمان خاطرنشان کرد: الگوی سوم زن مسلمان نه مانند زن شرقی بی دغدغه است و نه آنقدر ولنگاری دارد که خود را گم کرده است لبکه با بالیدن زنانه و هویت الهی خود در صحنه حضور داشته و نقش های خود را فدای همدیگر نمی کند و همان اندازه ای که برای مادر و همسر بودن ارزش قائل است برای فعالیت اجتماعی نیز ارزش می گذارد.

وی یادآور شد که مقام معظم رهبری می فرمایند: زن مسلمان انقلابی الگویی برای همه بشریت و تاریخ است و به تاسی از حضرت زهرای اطهر(س) زن مسلمان ایرانی انقلابی پیدا کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود: احیای هویت زن مسلمان وظیفه و رسالت ما است و باید تلاش کنیم تا الگوی زن مسلمان نه شرقی نه غربی الگوی بیداری تمام امت ها باشد.

ارسال نظرات