خبرگزاری بسیج: نخستین مجمع عمومی اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به منظور ارائه گزارش عملکرد یکساله انجمن هنرهای نمایشی و اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، 15 اسفند ماه در شهرستان ری برگزار ‌شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۲۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رئیس انجمن نمایش شهرستان های استان تهران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و فعالان نمایش حضور داشتند.

«محمد حسین اسماعیلی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این نشست، گسترش اجراهای عمومی و تربیت استعدادهای جوان را از خروجی پروژه آموزشی «منجر به اجرا» انجمن هنرهای نمایشی استان تهران دانست.

وی افزود: «اعتقادمان بر این است که زیر بنای مسائل هنری در تمام رشته‌ها بحث آموزش است.

وی یادآور شد: در طول سالهای گذشته بحث برپایی کارگاه‌های آموزشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز کردیم و امسال به همت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران توانستیم به صورت جدی‌تری آن را دنبال کنیم».

اسماعیلی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف این کارگاه‌ها تولید تئاتر است، عنوان کرد: «پرورش و تربیت استعدادهای جوانان و این‌که منجر به تولید تئاتر و گسترش اجراهای عمومی در سطح استان‌ها شود از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خرجی‌های این دوره‌های آموزشی است».

امیرحسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیز در این نشست گفت: «انجمن هنرهای نمایشی در سال 1396 بخش زیادی از بودجه خود را به آموزش اختصاص داد و در سال 1397 پروژه فصل تئاتر شهرستان‌ها را اجرایی می‌کند و یکی از توجهات جدی خود را به اجرای پیوسته آثار نمایشی در شهرستان‌ها اختصاص خواهد داد».

وی با بیان این‌که انجمن هنرهای نمایشی استان  تهران قصد دارد در تمام شهرستان‌های استان تهران طرح فصل تئاتر را پایه‌گذاری کند، اظهار کرد: «این طرح صد شب اجرای نمایش به صورت پیوسته در یک شهرستان است که تا 150 شب امکان افزایش اجرا را نیز دارد».

شفیعی عنوان کرد: «از میان 5 تا 10 نمایش هر شهرستان، هر اثر حداقل 15 اجرا و حداکثر30 اجرا را می‌تواند داشته باشد. 6 شهرستانی که به صورت پایلوت قرار گرفته شده با پیوستگی اجرا و اطلاع‌رسانی نسبت به اجراها در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است».

وی بیان کرد: «طرح فصل تئاتر شهرستان‌های استان تهران به  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ارائه شده تا پس از بررسی و مصوب شدن در زمره برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در سال 1397 قرار گیرد».

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تاکید کرد: «ما قصد داریم در سال جدید به اجرای عمومی آثار توجه جدی‌تری داشته باشیم و در صورت حمایت و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مدیران فرهنگی استان و انجمن هنرهای نمایشی ایران بر اجرای عمومی نمایش‌ها متمرکز شویم».

در ادامه روسای شعب انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به ارائه گزارش عملکرد یکساله انجمن هنرهای نمایشی پرداختند.

در حاشیه برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نمایشگاه تخصصی عکس تئاتراستان تهران برگزار شد و به مناسبت روز درختکاری توسط هنرمندان نمایش، دو اصله نهال غرس شد.

ارسال نظرات