رمان «همیشه دختر» در شهرری رونمایی شد

خبرگزاری بسیج: رمان « همیشه دختر» نوشته حجت السلام محمد ترکاشوند در برنامه اسفندگاه هنرمندان شهرستان ری رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۱۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، محمد ترکاشوند نویسنده کتاب در این مراسم گفت: رمان «همیشه دختر» ارائه‌دهنده نگاهی ویژه به زندگی مشترک و اجتماعی از زاویه نگاه زنان است که سعی کرده با دوری از کلیشه‌های رایج در خلق چنین داستانی در نهایت به ترسیم سیمایی از نوع صحیح سبک زندگی مومنانه دست پیدا کند.

وی افزود: «همیشه دختر» با سفر زیارتی دختری به نام فریده آغاز می‌شود، که با جمعی از دوستانش راهی مشهد مقدس می‌شود. سفر در این میان از سویی بهانه‌ای است برای آشنا شدن با روحیات و ذهنیات تیپ اجتماعی فریده که می‌توان از آن‌ها به عنوان بخش قابل توجهی از طبقه اجتماعی دختران جوان ایران یاد کرد و از سوی دیگر راهی برای آشنا شدن با طیف‌های فکری مختلف جاری در زندگی زنانه امروز، استدلال‌ها، نوع نگاه و حتی ایدئولوژی زنانه است.

سید محمد موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم گفت: توسعه برنامه های فرهنگی و هنری، به ویژه در حوزه کتابخوانی، همواره مورد نظر این اداره است و طی دو سال متوالی شهرستان ری به عنوان نامزد کتاب و شهر برگزیده کتابخوانی در کشور معرفی شد.

وی افزود: ایجاد مجتمع های فرهنگی و هنری و توسعه برنامه ها در سایر بخش های تابعه شهرستان ری از برنامه های سال آینده این اداره خواهد بود.

گفتنی است در این برنامه سرپرست معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری حضور و تنی چند از هنرمندان نیز اجرای برنامه داشتند.

این برنامه که پنجاهیمن نشست هنرمندان شهرستان ری بود، به همت کانون هنرمندان رازوک و با همکاری موسسه‌ افق هنر پارسان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منطقه ۲۰ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شد.

ارسال نظرات