شهروندان جنوب تهران 15هزار نهال کاشتند
خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از کاشت 103 هزار نهال سازگار با اقلیم منطقه در بوستان ها، عرصه های جنگل کاری و منازل شهروندان با رویکرد جلب مشارکت مردمی و توسعه فضاهای سبز شهری و خانگی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۰۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: طرح نهضت درختکاری از دو ماه گذشته در این منطقه در حال اجراست که در قالب این طرح زیست محیطی، 103 هزار اصله نهال در بوستان ها، عرصه های جنگل کاری و کمربند سبز شهر تهران و همچنین منازل شهروندان کاشته شده است.

صفوی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندی علاوه بر توسعه فضای سبز در امر نگهداشت آن نیز اهمیت دارد، افزود: شهروندان در کاشت 15 هزار نهال مثمر در منازل، بوستان ها، عرصه های فضای سبز شهری مشارکت داشتند که همراه با آموزش های تخصصی و اعزام تیم های عملیاتی انجام شده است و بخشی از آن نیز در مراسم های ویژه روز درختکاری به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه همزمان با فصل کاشت، 39 هزار اصله درخت نیز در قطعات فضای سبز نواحی هفتگانه منطقه 20 اضافه شده است، ادامه داد: پهنه جنوبی کمربند سبز شهر تهران در محدوده حریم منطقه 20 قرار دارد که برای تقویت این پهنه سبز، 49 هزار اصله نهال در عرصه های جنگل کاری کاشته شد.

صفوی به ویژه برنامه های هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با این هفته با عناوین روزهای دانش، فرهنگ و هنر، ایثار، تدبیر و امید، کاشت بیش از 2 هزار اصله نهال در متراژ بالغ بر 6 هزار متر مربع و مشارکت دانش آموزان، سرمایه های اجتماعی و اثرگذار محلات و شهروندان در حال اجراست.

وی به مشارکت شهروندان منطقه 20 در برنامه احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) اشاره کرد و افزود: کاشت نهال های میوه در نقاط جمعیتی محدوده حریم نظیر روستای قلعه نو و همچنین کاشت هزار اصله نهال درخت ابریشم، بلوط، زیتون و پائولونیا در کارخانه سیمان به مساحت 2 هزار مترمربع از فعالیت های جانبی مدیریت شهری منطقه 20 در هفته منابع طبیعی است.

صفوی ادامه داد: ویژه برنامه های هفته منابع طبیعی همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه(س) و با هدف دریافت برکات معنوی، با اجرای ویژه برنامه ی تکریم مادران شهید در بهشت زهرا(س) به پایان می رسد.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: مدیریت شهری علاوه بر برنامه های ویژه در فصل درختکاری، در ایام سال نیز از طریق مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز در امر آگاهی رسانی و آموزش در حوزه نگهداشت و توسعه فعال است و شهروندان علاقه مند می توانند به این مرکز مراجعه کنند و از خدمات رایگان بهره مند شوند.

 

 

ارسال نظرات