خبرگزاری بسیج: شهردار باقرشهر از بیان نام معابر شهر که به نام شهدای گرانقدر مزین است، به نام های سابق آن گلایه کرد.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۸۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ علیرضا ناصری پور شهردار باقرشهر گفت: روایت سازندگی و آبادانی هر شهری و روستایی افتخاری است که ما آن را در ایران پس از انقلاب ، خاکریزهای عمران و آبادانی میهن اسلامی مان می دانیم که ادامه جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگرانی است که جانشان را پشت خاکریزهای نبرد حق علیه باطل جاگذاشتند و امروز ما نام آنها را در تابلوهای کوچک شهرداری بعنوان نام معابر و میادین شهرمان داریم .

شهردار باقرشهر با بیان این موضوع به رسالت مردان و زنان انقلابی و اسلامی امروز در برابر مردان و زنان ایثارگر دیروز اشاره کرد و گفت : گله مند هستم که نام معابر و میادین وکوچه های این شهر که با افتخار مزین به نام شهداست ، به نام سابق آنها بیان می شود . من این کار را جسارت به خانواده هایی می دانم که مدیران شهری از آنها اجازه گرفته اند تا نام جوان شهیدشان را بر کوچه و خیابان بگذارند تا شاید روایت ایثار جان عزیزان این خانواده در تکرار زندگی شهری جاودانه شود و امید به ادامه سیره این بزرگواران در ما خاموش نشود .

ابتدا یاد آور می شوم نام خیابان شهید فیروزی که قبلاً توریست بوده است باید به حرمت خیلی از داشته های دیروز و امروز مان به نام این شهید بزرگوار تکرار و نگاشته شود . خصوصاً رسانه های خوب محلی مان باید این توقع را بیشتر از دیگران جامه عمل بپوشانند چرا که رسالت قلم آنها را قرآن برتر از خون شهدا می داند.

لازم است در خصوص پروژه دور برگردان موارد زیر را به استحضار شهروندان عزیز برسانم . چرا که اعتقاد دارم من و همکارانم امانت داران این عزیزان در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی هستیم .

وی افزود : این پروژه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر با حضور شهردار  وقت و کارشناسان وی و با نظارت شورای آن دوره مطالعه و اجرای آن به تصویب رسید . که جای تقدیر از آنها به جهت توجه به دغدغه ترافیکی شهر دارد . کم و کیف و نتیجه کارشناسی های صورت گرفته در آن دوره حاکی از این است که کمیته فنی متشکل از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم و شهردار در کنار برخی مدیران واحدها با بهره مندی از کارشناس ارشد ترافیک بعنوان مشاور طرح به این نتیجه رسیده اند که این طرح بنا به دلایل مستند در طرح مطالعاتی قابلیت اجرا در این مکان را دارد .

 بدیهی است با توجه به اعتماد و البته هزینه صرف شده ریالی و انسانی برای طرح های مطالعاتی و هزینه های کارشناسی نیاز دیده نشد این طرح دوباره بازبینی شود چرا که ما اعتقاد داریم مدیران سابق این شهر با تجربه سی ساله مدیریتی خود آنچه دیگران  در خشت پخته می بینند را در خشت خام دیده اند.

  ناصری پور یادآور شد : این طرح سه پیشنهاد در خود دارد که مکان یابی جزو یکی از موارد آن است . از خیابان ۲۴ متری طالقانی تا شهرسنگ سه نقطه ، مناسب دوربرگردان بوده است که با توجه به عقب نشینی آرامستان ارامنه این نقطه برای اجرا در نظر گرفته شده است . در نقاط دیگر صنوف مستقر ملزم به عقب نشینی بودندکه هزینه بالایی را برای شهروندان بصورت مستقیم وارد می کرد . از نظر فنی و قوانین موجود ترافیک برای اجرای دور برگردان در هر سه نقطه ، نیاز بود خیابان شهید فیروزی در ورودی به محور اصلی بسته شود .

شاید این امر تنها چند مغازه را دچار مشکل کوتاه مدت می کند که آن هم در حال حاضر برایشان دسترسی از لاین کند رو محیاست و این امکان با اجرای طرح برایشان گسترده تر می شد پرواضح است این شهر رو به رشد همت عمومی را برای رسیدن به ایده آل می طلبد و نباید منفت چند نفر ، ملاک تعریف رفاه کل شهروندان باشد . با این حال تأکید می کنم مسدود شدن خیابان شهید فیروزی هیچ محدودیتی برای صنوف مستقر در آنجا پدید نمی آورد چرا که در حال حاضر لاین کندروی این قسمت دارای کاربری روزانه و شبانه است .مستندات کارشناسان ترافیکی و دکترین های آکادمیک نیز بر این ادعای مدیریت شهری صحه می گذارند.

وی در پایان تصریح کرد : لازم به ذکر می دانم این پروژه که هزینه آن ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است در مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بوده که هنوز به دلیل اعلام نشدن صورت وضعیت از سوی مجری کار ، مورد تائید قرار نگرفته است . شاید این طرح و تصمیم سازی آن در این دوره نبوده است اما شهرداری و نمایندگان خوب و امین مردم در شورای اسلامی دوره پنجم این نکته را در نظر دارند که حافظ داشته های شما شهروندان عزیز هستند . انشالله تصمیم گیری نهایی در این خصوص در جلسات آتی با نمایندگان شما در شواری اسلامی ، به شما شهروندان گرامی اعلام خواهد شد .

 

   

ارسال نظرات