فرمانده انتظامی استان زنجان:
فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۰۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

 

به گزارش خبرنگار و خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شد.

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: درپي دريافت شکوائیه احدی از شهروندان زنجانی مبني بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی فالگیری و رمالی ، موضوع ضمن تشكيل پرونده، جهت كشف و شناسايي و دستگيري عامل يا عاملين مربوط به بزه در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: درتحقیقات اولیه مشخص شد حدود10 روز پیش شاکیه در یکی ازشبکه اجتماعی با گروه فالگیری آشنا شده و بعد از مدتی با خانمی که خود را فالگیر معرفی کرده است ارتباط برقرار می‌کند‌؛ شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و با سوء‌استفاده از سادگی وی مبلغ 250میلیون ریال اخاذی می‌کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهمه به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی، با اخذ دستور قضایی، و با اعزام مامورین، متهمه توسط کارآگاهان پلیس فتا زنجان جلب وکلیه ادله‌های دخیل در بزه توقیف به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

سردار علی آزادی افزود:  دربازجویی‌های اولیه متهمه منکر هرگونه بزه ارتکابي می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با دلایل ومستندات و مدارک جمع‌آوري شده از سوي کارشناسان این پلیس به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

وی اظهار داشت: متهمه با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس ازجلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان بادادن وعده های دروغین و امید واهی با دريافت مبالغ هنگفتی از آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمود.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در بازجویی‌های فنی از متهمه مشخص شد، وی با این شگرد از چندین نفر دیگر هم کلاهبرداری نموده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کارکسب منافع مالی بیان کرد.

این مقام ارشد انتظامی هشدار داد : افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داريم به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (110) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

 

ارسال نظرات