با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری عواید حاصل از جشن نیکوکاری در مدارس استان زنجان با نظارت کمیته امداد و آموزش‌وپرورش این استان در اسرع وقت از طریق شورای هر مدرسه در همان آموزشگاه بین دانش آموزان تحت حمایت این نهاد و سایر دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۹۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگرخبرگزاری بسیج زنجان گفت: بیش از 24 هزار و 600 خانوار با جمعیت 42 هزار و 300 نفر تحت حمایت خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف قرار دارند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد بر اساس نیاز جامعه هدف شکل‌گرفته و در بخش‌های مختلف به آن‌ها عرضه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم در کنار توجه به ارتقاء وضعیت معیشتی و استقلال اقتصادی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیازهای مختلف آن‌ها در بخش‌های مسکن، اشتغال، تحصیل، فرهنگی و درمان جامعه هدف این نهاد را با استفاده از ظرفیت‌های موجود با رویکرد توانمندسازی برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی هدفمند و اثربخش به جامعه هدف کمیته امداد از طریق منابع داخلی این نهاد و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، اظهار داشت: کارکردهای محرومیت‌زدایی کمیته امداد در بخش‌های مختلف با تکیه‌بر مشارکت مردم با نهادینه کردن فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه به خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف این نهاد در آستانه سال جدید، گفت: دو هزار و 333 پایگاه جشن نیکوکاری به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران زنجانی در روزهای 16،17،18 اسفند در سطح مدارس، معابر، میادین، مساجد و مراکز نیکوکاری دایر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری جشن نیکوکاری در کنار جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و همدلی در جامعه به‌ویژه در نسل جوان و آینده‌ساز این استان است گفت: به همین منظور 755 پایگاه جشن نیکوکاری روز چهارشنبه 16 اسفند در مدارس استان زنجان میزبان دست‌های سخاوتمند دانش آموزان زنجانی است.

صفری با اشاره به همکاری و تعامل مناسب آموزش‌وپرورش استان زنجان برای برگزاری جشن نیکوکاری امسال، ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری عواید حاصل از جشن نیکوکاری در مدارس استان زنجان با نظارت کمیته امداد و آموزش‌وپرورش این استان در اسرع وقت از طریق شورای هر مدرسه در همان آموزشگاه بین دانش آموزان تحت حمایت این نهاد و سایر دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 68 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، افزود: در کنار پرداخت هزینه‌های تحصیلی این گروه از جامعه هدف کمیته امداد، با برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس تلاش می‌کنیم در آستانه سال نو، دانش آموزان زنجانی شادی خود را در سال جدید با همنوعان نیازمند خود تقسیم کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به پیوند کارهای خیرخواهانه با نیاز مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق جشن نیکوکاری و دعوت از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در این مراسم ملی و معنوی، ادامه داد: جشن نیکوکاری فرصت مناسبی برای کمک به رفع نیاز محرومان و برخورداری آحاد مردم از فیض خدمت به نیازمندان است که امیدواریم با مشارکت مطلوب خیران زنجانی عید متفاوتی را برای نیازمندان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده خیران در اولین فرصت و قبل از پایان سال بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی انجام‌شده بین مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع می‌شود، افزود: به‌منظور مشارکت غیرحضوری خیران زنجانی در جشن نیکوکاری نیز شماره‌حساب 0108640425009 بانک ملی و شماره‌گیری # 024*8877* از طریق تلفن همراه پیش‌بینی‌شده و در دسترس خیران زنجانی قرار دارد.

صفری در ادامه به سرفصل‌های مهم خدمتی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: تأمین مسکن و سرپناه ایمن، ایجاد اشتغال و توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت، تأمین هزینه‌های درمانی و ارائه خدمات بیمه‌ای، ارائه مشاوره‌های شغلی و خدمات مهارت‌آموزی، کمک به ازدواج زوج‌های نیازمند، پرداخت بیمه‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی ازجمله اعزام مددجویان به اماکن زیارتی از اقدامات مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه محرومیت‌زدایی است.

صفری ادامه داد: با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری و با تکیه‌بر اسناد بالادستی تلاش می‌کنیم هر آنچه موردنیاز یک خانوار آسیب‌دیده از فقر بوده در قالب بسته‌های خدمتی مشخص، هدفمند و زمان‌دار با رویکرد توانمندسازی به آن‌ها ارائه شود.

 

ارسال نظرات