خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: حضرت فاطمه (س) اسوه‌ای تمام‌معنا در عشق و عبادت به خدا و نماد مبارزی مسئول در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۶۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فارس، اسماعیل تبادار در همایش ملی نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان، حضرت فاطمه(س) اسوه‌ای تمام‌معنا در عشق و عبادت به خدا و خدمت به مردم و نماد مبارزی مسئول در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی معرفی کرد.

وی فاطمه را موجودی الهی و جبروتی دانست که تمام جلوه‌‌های ملکی و ناسوتی در او جمع است.

به گفته استاندار فارس، تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصوریم در فاطمه (س) جلوه می‌کند و از این منظر او انسانی است به تمام معنا انسان و زنی است به تمام معنا زن.

تبادار با اشاره به اینکه فاطمه (س) تنها، الگوی زنان مسلمان نیست، ابراز داشت: همه لحظه‌های عمر کوتاه فاطمه (س) سرشار از درس‌های اخلاقی و تربیتی برای همه است.

استاندار فارس تأکید کرد: در خطبه‌های او سخن از عدل است و دعوت به اقامه عدل و خروش برای ساختن جامعه‌ای که در آن مقتضیات رشد و موانع آن موجود باشد.

استاندار فارس همچنین شناخت علی (ع) و سیره او را در اجرای عدالت و حفظ کرامت انسان بسیار سودمند دانست و عنوان کرد: اهتمام به کم‌گویی  و توجه به عمل و اصالت رفتاری مولا در جامعه بسیار مهم است.

وی علی (ع) را صاحب وسیع‌ترین فرهنگ قرآنی و نیرومندترین وجدان اسلامی خواند و گفت:علی ربانی امت بود کسی که در فقه حکمت و هم ولایت باشد. او از واقعیت اسلام جدا نبود و اسلام را بدون توجه به وجود او بررسی کردن کاری بیهوده و نارساست که ناشی از بی‌اطلاعی و غرض‌ورزی است.

تبادار افزود: نهج‌البلاغه کتاب همه انسان‌ها و همه روزها و همه تاریخ است؛ کتابی است که در اصول بلاغت در ردیف قرآن آمده و هم‌اکنون هنوز به عنوان یک ریشه اصیل تلقی می‌گردد و قطعات جالبی از آن اقتباس می‌شود.

وی با بیان اینکه علی با رسیدن به خلافت و به دست گرفتن زمام امور به تجدید حیات برنامه پیامبر (ص) کمر بست، خاطرنشان کرد:او به همه کارگزاران خویش شیوه اجرایی مدیریت انسانی اسلامی مدنی را آموخت و با نوشتن عهدنامه کشورداری نوین به مالک اشتر این مدیریت را با همه جزئیات ترسیم کرد تا راهنمایی عملی برای مدیران همه نسل‌ها و همه شرایط‌ها باشد.

وی افزود: در نگاه امام علی (ع) تاریخ بشریت آغاز و پایانی دارد که در مسیر گاهی رو به پیشرفت و گاهی رو به افول است و در نهایت با ظهور مهدی (ع) به تکامل می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها