تخریب و بی‌توجهی به افزایش سرانه فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر کیفیت زندگی مردم را با مشکل مواجه خواهد ساخت.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۲۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنکار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان  در مراسم روز درختکاری را بهانه‌ای برای مشارکت اجتماعی مردم در ایجاد و نیز حفظ و نگهداری از فضای سبز دانست و گفت : قطعاً دخالت دادن شهروندان در امور اجتماعی، فرهنگی، محیط زیستی و هرآنچه مرتبط با آنهاست نتیجه بهتری را در دستیابی به اهداف موجب می شود.

مسیح اله معصومی  با بیان اینکه بی‌توجهی به نقش شهروندان به عنوان استفاده‌کنندگان خدمات شهر، هرگونه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری درجهت دستیابی به اهداف را با مشکل مواجه خواهد ساخت افزود : لزوم حفظ ارتباط مردم با محیط زیست ضروری بوده و بی‌توجهی به این مسئله ضمن خسارت به محیط زیست اقتصاد شهر را نیز با چالش مواجه خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هر شهروند زنجانی از 14.29 مترمربع سرانه فضای سبز برخوردار است.، افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده سرانه را در این بخش ارتقا دهیم و در کنار این، همکاری مردم نیز بسیار حایز اهمیت است. البته این در شرایطی است که سرانه فضای سبز کشوری 7 تا 12 مترمربع بوده و در مقایسه ، فضای سبز شهر زنجان دو مترمربع  از نرم کشوری بیشتر است.

شهردار زنجان تصریح کرد:  تخریب و بی‌توجهی به افزایش سرانه فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر کیفیت زندگی مردم را با مشکل مواجه خواهد ساخت و بر این اساس لازم است اقدامات مهم و عملی در راستای زیست پذیری بیشتر شهر صورت پذبرد.

 

ارسال نظرات