خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
یادواره ی شهدای پایگاه بسیج مالک اشتر حوزه 12 بقیه الله و پایگاه زهرای اطهر حوزه 7 خواهران ام البنین با حضور جمعی از خانواده شهدا, جانبازان, ایثارگران و مردم شهید پرور اصفهان از نماز در مسجد امام حسین (علیه السلام) برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۰۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه‌ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان، یادواره‌ی شهدای پایگاه بسیج مالک اشتر حوزه ۱۲ بقیه الله و پایگاه زهرای اطهر حوزه ۷ خواهران ام البنین با حضور جمعی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور اصفهان از نماز در مسجد امام حسین (علیه السلام) برگزار گردید.

در این مراسم  که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری همراه بود،  ابتدا به بیان ویژگی‌های یک منتظر واقعی پرداخته شد.

وی با تبیین ویژگی‌های منتظران موعود اظهار داشت: در دعای عهد هشت ویژگی برای منتظر و یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شمرده شده است که اگر بخواهیم منتظر امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم باید این ویژگی‌ها را داشته باشیم.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم مطرح کرد که برخی انسان‌ها به شدت حسرت ثروت و شهرت را دارند، امور دنیوی ارزش حسرت خوردن ندارد، کسانی که حسرت کسب ثروت و مقام دارند در قیامت پشیمان شده و به مقام اخروی شهید حسرت می‌خورند.

وی با بیان اینکه بالاترین مرگ شهادت است، گفت: شهدا حجت خداوند هستند تا انسان‌ها با الگوگیری از آنان در انجام تکالیف الهی سهل انگاری نکنند از این رو شهید اتمام حجت خداوند با انسان است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: شهدا پیرو راستین اولیای الهی هستند، شبیه شدن به اهل بیت علیهم السلام نتیجه پیروی کردن از فرامین و دستورات آنان است و شهدا شباهت بسیاری به اولیای الهی دارند.

وی هم چنین اظهار داشت که یادواره شهدا جای گریه نیست بلکه فرصتی برای تفکر است، آنان از انجام معصیت، مردم و لذائذ دنیایی گذشتند و نماز را اول وقت اقامه کردند برهیمن اساس شهدا به اهل بیت علیهم السلام شبیه‌تر هستند.

حجت الاسلام ماندگاری  با اشاره  به این‌که امر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امر خداست، بیان کرد: امر و اراده، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در حال حاضر امر نائب ایشان رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای است که باید به آن عمل کنیم.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت حاج مهدی سلحشور به ذکر مداحی اهل بیت پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها