بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در اجلاس آیپک ضمن قدردانی از دونالد ترامپ، اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران و نقش کشورمان در منطقه مطرح کرد.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۰۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست سالانه لابی صهیونیستی آیپک، ایران را به تلاش برای احیای امپراتوری گذشته خود متهم کرد.

وی سخنرانی خود را با تقدیر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آغاز کرد و گفت: می خواهم امروز در خصوص زیبایی و شرارت صحبت کنم. ما زیبا هستیم و ایران شرارت است (!). ما امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر هستیم. دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل بسیاری از عملیات‌های تروریستی را خنثی کرده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنرانی خود مجددا در اظهاراتی بی‌اساس ایران را عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه توصیف کرد و ادعا کرد: ما باید ایران را متوقف کنیم. ما ایران را متوقف خواهیم کرد.

نتانیاهو مدعی شد: ایران به دنبال آن است که پایگاه‌های دایم نظامی در سوریه ایجاد کند تا بتواند از فاصله نزدیکتر به اسرائیل حمله کند. ما باید جلوی ایران را بگیریم؛ همانطورکه ترامپ گفت. من پیشتر هشدار دادم اگر تحریم‌های ایران برداشته شود این کشور معتدل‌تر نمی‌شود بلکه خطرناک‌تر می‌شود! ایران به دنبال احیای امپراتوری گذشته خود است. فارس‌ها یکبار تلاش کردند ما (یهودیان) را نابود کنند اما نتوانستند. امروز و فردا هم نخواهند توانست.

او گفت: ایران تلاش می‌کند کارخانه‌هایی برای تولید موشک‌های دقیق در سوریه و رساندن آن به لبنان ایجاد کند. هرگز به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ایران پس از برجام «ستیزه‌جوتر» شده است. به رئیس جمهور دونالد ترامپ برای سیاستش در برابر ایران درود می‌فرستم. دونالد ترامپ تاکید کرد اگر نواقص توافقنامه هسته‌ای برطرف نشود، از این توافقنامه خارج خواهد شد و تحریم‌ها بر ایران را از سر خواهد گرفت. اسرائیل از این اقدام حمایت خواهد کرد.

نتانیاهو افزود: بیشتر کشور‌های منطقه می‌دانند که اسرائیل تهدیدی برای آن‌ها نیست، بلکه شریکی برای مقابله با چالش‌های مشترک است! اسرائیل یک دهم درصد دنیاست، اما ۲۰ درصد سرمایه گذاری خصوصی در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در سخنرانی خود با حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران گفت: ما درکنار ایرانی‌هایی هستیم که برای آزادی مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات