جانشین فرمانده کل سپاه: رابطه‌ای که کشور‌های دیگر و قدرت‌های متخاصم می‌توانند با ما ایجاد کنند، چیزی بجز پذیرش واقعیت ظهور ایران به عنوان قدرتی دارای منطق و اعتبار در عرصه بازدارندگی نیست.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۹۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و جشنواره تحقیقاتی رشد فجر سپاه، در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهار نظر مقامات غربی در خصوص قابل مذاکره بودن توانمندی دفاعی کشور اظهار داشت : توان دفاعی ما قابل توقف و مهار نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هیچ کشوری قادر به کنترل قدرت دفاعی ایران نیست، گفت: رابطه‌ای که کشور‌های دیگر و قدرت‌های متخاصم می‌توانند با ما ایجاد کنند، چیزی بجز پذیرش واقعیت ظهور ایران به عنوان قدرتی دارای منطق و اعتبار در عرصه بازدارندگی نیست.
وی ادامه داد: هیچ کشوری قادر به کنترل قدرت دفاعی ایران نیست؛ به دلیل اینکه تمام اقشار جامعه ما که در این عرصه دارای توانایی و تخصص و مهارت هستند، بسیج شده‌اند، تا در واکنش به این مداخلات و انتظارات غیر منطقی و ظالمانه کشور‌هایی مثل آمریکا و متحدان اروپایی آن که فکر می‌کنند می‌توانند با تهدید از رشد و پیشرفت دفاعی ما جلوگیری کنند، بایستند.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: کشور ما از مرز مهار فناوری‌ها عبور کرده است و لذا توان دفاعی ما قابل مذاکره و توقف نیست.
سردار سلامی تصریح کرد: رابطه‌ای که کشور‌های دیگر و قدرت‌های متخاصم می‌توانند با ما ایجاد کنند، چیزی بجز پذیرش واقعیت ظهور ایران به عنوان قدرتی دارای منطق و اعتبار در عرصه بازدارندگی نیست.
وی در ادامه، درباره هدف برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: ما با فورانی از اطلاعات، فناوری‌ها و دانش‌های نوین در عرصه‌های دفاعی در این نمایشگاه مواجه هستیم.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در حقیقت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با ترکیب فناوری‌های نوین با یکدیگر فناوری‌های جدیدتری به دست می‌آوریم.
سلامی افزود: امروز در انواع فناوری‌های پیشرفته و پیچیده دفاعی در لبه فناوری‌های نوین جهانی حرکت می‌کنیم. دانش‌ها و فناوری‌های مربوط به بهبود وضعیت موشک‌ها هم از جهت سیستم‌های فرماندهی و کنترل، بهبود کیفیت موتور‌های پیشران، سوخت موتورها، سیستم‌های ناوبری، بال و بدنه انواع مختلف پهپاد‌ها با فناوری بسیار مدرن و متنوع را که عموما حاصل ابتکار عمل و خلاقیت‌های جوانان کشور است، به دست آورده‌ایم.
وی گفت: همین طور در عرصه‌های مختلف فناوری‌های مربوط به سیستم‌های هوایی، دریایی، زمینی، پدافند، موشکی و همه عرصه‌های نوین پیشرفته نظامی چشمه‌های جوشانی بوجود آمده است و البته به نظر می‌رسد که این دستاورد‌ها محصول چند موضوع است.
این مقام ارشد نظامی ادامه داد : اولین مورد، اتصال مراکز تحقیقات صنعتی و دفاعی نیرو‌های دفاعی ما به موسسات دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و ساماندهی جوانان متخصص و علاقه‌مند و اندیشمند صنعتگر و پژوهشگر ما و اتصال بخش دفاع به علم و فناوری و صنعت در کشور است که شاید در کشور چند سال قبل گسستگی در این زمینه وجود داشت.
سلامی افزود : اما امروز اتصال بین نیاز‌های بخش دفاع و صنعت و علم بوجود آمده است؛ هم دانشگاه‌ها ، هم مراکز رشد و دانش‌بنیان به یکدیگر متصل و جوانان با نیاز‌های ما آشنا می‌شوند و آن‌ها را به سرعت به محصولات فنی تبدیل می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد : این محصولات فنی به سیستم‌های دفاعی افزوده می‌شوند و سیستم‌های دفاعی در مرحله آزمون قرار می‌گیرد و به سامانه‌های عملیاتی تبدیل می‌شود.
وی اظهار داشت: تبدیل علم به فناوری ، فناوری به سیستم و سیستم به سامانه دفاعی بسیار مشکل است. این موضوع توسط ما در فاصله‌های زمانی بسیار کوتاهی روی می‌دهد که شبیه معجزه است. چنین موفقیتی حاصل این است که ما با توجه به تحریم‌های گسترده‌، به استعداد‌ها و خلاقیت‌های درونی خود رجوع و توجه کردیم.
سلامی افزود: در این حال نیازها، تهدیدات و مخاطراتی که احساس می‌شود، با هم اراده فوق‌العاده قدرتمندی را ساخته که این اراده امروز خودش را در ساخت این سامانه‌های پیشرفته نشان داده است؛ بنابر این وقتی این نمایشگاه‌ها را می‌بینید، احساس می‌کند سطح علمی، فناوری و صنعتی ما نسبت به گذشته با سرعت بیشتری در حال رشد است و ما به نقطه مهارناپذیری در توسعه دانش‌های و فناوری‌های نوین و دفاعی رسیده‌ایم.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: البته فناوری‌ها فصل مشترک بین بخش دفاع و غیر دفاع هستند و آنچه مهم است اینکه در تبدیل ، سامانه‌های این فناوری‌ها خصوصیات دفاعی پیدا می‌کنند و به عنوان فناوری‌های دفاعی شناخته می‌شوند؛ بنابراین باید گفت پیشرفت‌ها قابل توجه، اعجاب‌انگیز و شبیه یک معجزه است.
ارسال نظرات