جشن نیکوکاری و مشارکت دانش‌آموزان در تأمین نیازهای همکلاسی‌های خود در کشور امروز همزمان با سراسر کشور در شهر تهران برگزار شد و بیش از یک میلیون دانش‌آموز پاکت‌های مهر را به همکلاسی‌های خود اهدا کردند.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۶۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، عید نزدیک است، احساس نو شدن برای همه دلنشین و دوست‌داشتنی است؛ نو شدن در رفتار و کردار و ظاهر و باطن آدمی؛ انگار فصل بهار که نزدیک می‌شود، همه با یکدیگر مهربان‌تر می‌شوند و تازگی‌ها و همبستگی‌ها رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد.

حالا امروز این احساس دوست داشتن هم‌نوع جلوه بیشتری به خود گرفته است و دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرز و بوم با پاکت‌های مهر در دست، مهرورزی را به همکلاسی‌های خود تقدیم می‌کنند؛ روزی که داشتنی‌ها با یکدیگر تقسیم می‌شود و قلب‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر.

جشن نیکوکاری چند سالی است که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مشارکت وزارت آموزش و پرورش در مدارس سراسر کشور در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته این جشن در 4082 مدرسه شهر تهران و همزمان با مدارس کل کشور با مشارکت یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان دبیرستان نمونه‌دولتی دوره اول شهید کدخدایی منطقه 11 که امروز میزبان مراسم نمادین این جشن بودند، از حال و هوای کمک به همکلاسی‌های خود با ما گفتند.

محمد نصراصفهانی دانش‌آموز پایه نهمی با اشاره به اهمیت کمک به دانش‌آموزان نیازمند، اظهار داشت: بسیاری از دانش‌آموزان در کشور هستند که توانایی تهیه لباس در آستانه سال جدید را ندارند و ما می‌توانیم با کمک‌های خود آنها را خوشحال کنیم و نور معنویت و احساس نزدیک شدن به خدا را به خوبی احساس کنیم.

امیرمهدی ایران‌خواه دانش‌آموز پایه نهمی یکی دیگر از دانش‌آموزان است که پاکت به دست با شور و شوق در حیاط مدرسه حضور دارد؛ وی نیز به اهمیت کمک به هم‌نوعان خود اشاره می‌کند و می‌افزاید: همه می‌دانیم که یکسری از افراد هستند که از نظر مالی شرایط خوبی ندارند و نمی‌توانند پوشاک سال نو خود را تهیه کنند.

وی یادآور می‌شود: در قرآن کریم نیز آمده است که همه انسان‌ها با هم برابر هستند و کمک ما به دانش‌آموزان نیازمند باعث می‌شود که دانش‌آموزانی که نسبت به همکلاسی‌های خود احساس نیاز بیشتری دارند با این حرکت ما خوشحال شوند.

عرفان بازوبندی دانش‌آموز پایه هشتمی، یکی دیگر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشن نیکوکاری است که در پاسخ به این پرسش که با شرکت در جشن نیکوکاری چه احساسی به دست می‌آوری، بیان می‌دارد: به نظرم این جشن‌ها باید همیشه برگزار شود تا در کنار ثواب زیادی که دارد برای نسل‌های آینده نیز الگو قرار گرفته و همه بتوانیم در کاهش فقر در جامعه مشارکت کنیم.

وی ادامه می‌دهد: از نظر روانشناسی وقتی انسان کار خوبی می‌کند نشاط بیشتری دارد و در روزی که انسان به کسی کمک می‌کند آن روز را با نشاط بیشتری می‌گذراند و باید این فرهنگ را در هر جامعه و مدرسه‌ای ایجاد کنیم تا همه دانش‌آموزان شرایط خوبی داشته باشند.

مهرداد طاهری یکی دیگر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشن نیکوکاری متذکر می‌شود: ما باید همیشه هوای همدیگر را داشته باشیم و این جشن، جشنی است که همه جمع می‌شوند تا به نیازمندان کمک کنند.

مهدی کلانتری دانش‌آموز پایه هفتمی نیز با اشاره به ضرورت کمک به دانش‌آموزان نیازمند کشور، می‌گوید: در جامعه بعضی افراد و دانش‌آموزانی زندگی می‌کنند که مشکلات مختلفی از جمله مشکلات مالی دارند و نمی‌توانند از پس زندگی برآیند.

وی خاطرنشان می‌کند: ما آمده‌ایم تا در این جشن به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنیم و این کار برای آخرت انسان نیز خوب است. ضمن اینکه کشورهای دیگر نیز وقتی ما دانش‌آموزان را می‌بینند که به هم‌نوعان خود کمک می‌کنیم بیان می‌کنند که مردم ایران برای هموطنان نیازمند خود هر کاری را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، محمدمهدی جعفری دانش‌آموز پایه هفتمی که با شور و شوق در حال صحبت کردن در خصوص جشن نیکوکاری با همکلاسی‌های خود است، ابراز می‌دارد: در جامعه دانش‌آموزانی هستند که قدرت خرید لباس نو برای عید خود را ندارند و شاید وقتی خود لباس خوبی ندارند و در جامعه حضور پیدا می‌کنند خجالت‌زده شوند و ما دانش‌آموزان با این کمک‌های ناچیز خود می‌توانیم بخشی از هزینه‌های آنها را تأمین کنیم.

وی اضافه می‌کند: کمک کردن به هم‌نوعان نوعی آمرزش گناهان است.

 


 

ارسال نظرات