امام جمعه سابق نیشابور بسیجیان و بازاریان نیشابور:

کم‌فروشی سبب کاهش ارزش پول می‌شود

امام جمعه سابق نیشابور با اشاره به اینکه کم‌فروشی سبب کاهش ارزش پول می‌شود، گفت: ازنظر قرآن کریم، وجود یک نظم مالی اعتدال را در جامعه به‌وجود می‌آورد.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۴۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن صبح امروز در جمع بسیجیان و بازاریان نیشابور در اتاق اصناف این شهرستان گفت: قرآن، ثروت را قوام جامعه می‌داند و ستون فقرات یک جامعه ثروت و پول است.

وی به استناد آیات قران بابیان اینکه ثروت را به افراد سفی نباید سپرد، اظهار داشت: پول باید دست اهلش باشد، ثروت وقتی نقش درست خودش را در جامعه ایفا می‌کند که دست اهلش باشد.

امام جمعه سابق نیشابور تصریح کرد: پول در کشور دست هرکسی باشد که اهلش نباشد، آن فرد از نظر قرآن، سفی است و برای کسی که علاقه‌ای به کشور ندارد سپردن پول دست او هرز کردن آن است.

مقری ادامه داد: رانت و رابطه یعنی همین، بخشی عظیمی از تسهیلات و پول‌های کشور دست کسانی است که نه انگیزه‌ای دارند نه علاقه‌ای، این‌ها از نظر قرآن، سفی هستند، پول باید دست تولیدکننده، کشاورز و اهلش می‌افتاد، نه این افراد.

وی بابیان اینکه ازنظر قرآن مجید وجود یک نظم مالی اعتدال را در جامعه به وجود می‌آورد. اضافه کرد: معنی مطفف در قران کریم یعنی کسی که نظم و عدالت اقتصادی را به هم می‌زند، بسیاری از مفاسد اقتصادی در این بخش هستند، یعنی وزن را ناقص می‌دهند.

امام جمعه سابق نیشابور خاصیت مال و پول را تدبیر در امر معاش دانست و بیان کرد: هزینه‌ها با مال بالانس می‌شود.

مقری کم‌فروشی را سبب کاهش ارزش پول دانست و ادامه داد: آنچه در اسلام مذمت شده، رقابت در مصرف است، نه در تولید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها