خبرهای داغ:
امیر سرتیپ اسدی در یادواره شهدا دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود گفت: شهدای ما بوده اند که باعث شدند ما بتوانیم با قدرت در مقابل دشمنان بایستیم.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۱۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، امیر سرتیپ احمد اسدی در اولین سالگرد تدفین شهید گمنام، یادواره شهدا در دانشکده فنی حرفه‌ای دختران شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و دانشجویان در سالن ورزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه خداوند به کسانی مقام و موقعیت می‌دهد که فقط به حرف خدا گوش داده اند اظهار کرد: کسی که در راه خدا کار کند، خدا هم الطاف خودش را به او نشان می‌دهد، زمانی که شهید صیاد در مناطق عملیاتی مجروح شده بود، پیر مرد و پیر زن‌های کُرد به عیادت او می‌آمدند، چرا که دوستش داشتند و می‌دانستند یک نفر آمده که واقعا برای خدا کار می‌کند.
فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: فرماندهان نظامی در ابتدای جنگ خوزستان را جداشده از ایران در نقشه‌های خود تصور می‌کردند و این تصورشان با نقش‌آفرینی‌ها نیرو‌های مسلح ایران برملا شد.
اسدی تصریح کرد: کسی می‌تواند ادعای امنیت داشته باشد که خودش آن را به وجود بیاورد و در ایجاد امنیت منطقه خود، گل آویز کشور و قدرت دیگری نباشد.
وی با بیان اینکه هرگز جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد تا دشمن برایش امنیت ایجاد کند و دست هر متجاوز دشمن از هر کشوری را قطع می‌کند بیان کرد: دشمن می‌دانند باروحیه جهادی و شهادت‌طلبی نمی‌تواند مبارزه کند و ایران بالاترین امنیت را در جهان دارد و از این حیث بر خود می‌بالد.
اسدی با تاکید بر اینکه امنیت حاصله در ایران به سادگی کسب نشده و باید قدر امنیت را دانست گفت: عراق در جنگ با ایران در گفتار خود به دوری از جنگ تأکید داشت، اما در عمل به دشمن و رژیم بعث عراق تجهیزات و تسلیحات نظامی فراهم می‌کرد.
وی بابیان اینکه دشمن با محصور کردن سپاه و ارتش نمی‌توانند به خواسته‌های خود برسند، گفت: دشمن باید بداند که با یک ملت طرف هست، چون ارتش و سپاه تنها سنبلی از یک ملت هستند.
عضو هیئت علمی معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با تأکید بر اینکه دشمن عملکرد نظام را رصد می‌کند، گفت: اگر برادری و اتحاد بین نیرو‌های سپاه تداوم یابد دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند هجمه‌ای علیه مردم داشته باشد.
وی افزود: امروز مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان ایستاده اند و ما از بیانات ارزشمند ایشان استفاد می‌کنیم، چه کسی این را بیمه کرده است، چه کسی این قدرت را به ما داده و این ترس را در دل دشمنان انداخته است؟ این شهدای ما بوده اند که باعث شدند ما بتوانیم با قدرت در مقابل دشمنان بایستیم.
در این مراسم علی اکبر نظری به مرثیه سرایی و شعرخوانی در وصف شهدا پرداخت.
این یادواره با همکاری دانشکده علوم قرآنی و بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود در گرامیداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران و شهدای دانشجو برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها