معاینه فنی اتوبوس­ های راهیان نور عمومی استان بوشهر به همت معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه امام صادق (ع) و با نظارت فنّی پلیس راهور این استان انجام شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۱۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، جانشین معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه امام صادق (ع) در حاشیه این برنامه که با حضور رضا حسن پور مدیر شرکت حمل و نقل جوان سیر ایثار استان انجام شد، گفت: این معاونت جهت برگزاری هرچه بهتر و ایمن ­تر اردوهای راهیان نور مطابق سال ­های گذشته کمیته ایمنی راهیان نور را در استان تشکیل داده که این کمیته با برگزاری جلسات متعدد، تصمیمات لازم را در این زمینه گرفته است.

سرهنگ جهان مهر دریسی اظهار کرد: تعیین همیار ایمنی و اقدامات تأمینی و همیار پلیس در هر اتوبوس از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای ایمنی اردوهای راهیان نور و سلامت جان زائرین عزیز انجام شده است که همیار ایمنی هر اتوبوس تمام موارد ایمنی اتوبوس اعم از تخطی راننده از سرعت مطمئنه، استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، نقص فنّی اتوبوس و سایر موارد مشابه را رصد و تذکرات لازم را به راننده اتوبوس ارائه می ­کند.

وی افزود: علاوه بر این، رصد شبانه ­روزی کاروان ­های راهیان نور به صورت تلفنی و کسب اطلاع از موارد ایمنی و اقدامات تأمینی و سلامتی زائران از مواردی است که توسط معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه استان صورت می ­گیرد.

جانشین معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه استان تصریح کرد: انجام نظارت سرزده از محلّ اسکان زائرین و ارتباط چهره به چهره با آن­ ها و کسب اطلاع از مشکلات احتمالی از دیگر اقداماتی است که به صورت جدّی در طول برگزاری اردوهای راهیان نور انجام می ­شود.

دریسی خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان­ های استان نیز نواحی مقاومت با هماهنگی و همکاری پلیس راهور و پلیس راه شهرستان ­های خود، تمام موارد ایمنی و اقدامات تأمینی را در این زمینه انجام می ­دهند.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان بوشهر نیز در جمع رانندگان اتوبوس ­های راهیان نور استان گفت: لازم است رانندگان محترم قبل از حرکت از سالم بودن اتوبوس اطمینان حاصل کرده و دقّت نمایند که لاستیک ­ها، آب، روغن، باتری، تجهیزات ایمنی و تجهیزات سرد کننده و گرم کننده اتوبوس سالم باشند.

سرهنگ اسدالله حاجی زاده اظهار کرد: بستن کمربند ایمنی برای راننده و سایر مسافرین الزامی است و لازم است که همه مردم عزیز ما این مسئله را بدانند که بستن کمربند ایمنی رشته بین مرگ و زندگی است و برای حفظ جان خود حتماً این نکته ایمنی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: رانندگان عزیز توجّه داشته باشند که از عجله و شتاب بی مورد در مسیر خودداری کرده و در مواردی که به صورت اضطراری مجبور به توقّف می شوند حتماً در محل ­های دارای پارکینگ توقف کرده و هرگز در حاشیه بزرگراه ­ها و جاده­ های دو طرفه توقف نکنند.

در این برنامه که با حضور سرهنگ فرج مصدق جانشین پلیس راه استان انجام شد سامانه سپهتن، لاستیک­ ها، برف پاک ­کن، جعبه کمک­ های اولیّه، وسایل هشدار دهنده، سیستم ترمز، کپسول ­های آتش­ نشانی، تجهیزات ضروری و سایر موارد ایمنی اتوبوس­ ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

ارسال نظرات