خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فعالیت های متعدد این سازمان برای تبیین الگوی سوم در سطح کشور گفت: ما در این زمینه مطالبه گر هستیم، پیام رهبر معظم انقلاب، فقط و صرفا برای سازمان بسیج نبود، باید این سوال را از دستگاه های متولی امور زنان بپرسید، که برای تبیین این الگو چه کرده‌اند؟
کد خبر: ۸۹۹۷۱۶۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

چرا متولیان امور زنان در خصوص تبیین الگوی سوم سکوت کرده اند؟به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان روز زن را که متقارن با روز صدور پیام بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری به کنگره ۷ هزار شهید زن کشور بود، گفت: در این پیام بحث زن نه شرقی نه غربی و الگوی زن تراز انقلاب اسلامی به خوبی بیان شده و آنچه حلقه مفقوده الگوی زن است را تبیین کردند.

وی ادامه داد: ایشان با بیان اینکه زن شرقی در طول تاریخ هیچ اثرگذاری و ردپایی ندارد و الگوی زن غربی هم به لحاظ ابزار بودن و اینکه انسانیتش حذف شده و فقط جنسیتش مورد استفاده سودجویان قرار می گیرد، طبیعتا قابلیت الگوشدن را ندارد، اما الگوی زن نه شرقی و نه غربی، مصداق الگوی زن است.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی ایران زنان نشان دادند که در کنار حفظ عفت و حیا می‌توانند در مرکز جامعه و متن و میدان، به فعالیت بپردازند، اظهار داشت: این الگو یک خط بطلان بر چهره زنی است که از برخی رسانه‌های غربی و یا حرکات نفوذی در ایران در حال ترسیم و ترویج این چهره هستند.

اصلانی دغدغه حضور زنان در ورزشگاه ها یا کسب سهم کرسی مدیریتی کشوری را از مصادیق ترویج این چهره دانسته و افزود: اینکه زن مسلمان کجا باید تدوین شود و به دنیا معرفی شود و چه  جایگاهی را برای زن در جهان ایجاد کرده و اینکه می تواند عفیف و شریف باشد و در مرکز و میدان، این باید تدوین شود و ما کمتر ردپایی در این حوزه می بینیم، بویژه متولیان این حوزه در قوه مجریه و مققنه.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با یادآوری این نکته که امام خمینی (ره) احیاگر هویت زن در جهان معاصر بودند، خاطرنشان کرد: تبیین این هویت از سوی مقام معظم رهبری در کنگره ۷ هزار زن شهید صورت گرفت.

وی افزود: امروز مطالبات جدی زنان نادیده گرفته می شود و به حداقل های مطالبه های زنان توجه می شود، در حالیکه امروز زن مسلمان انتظار دارد که با کسب آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی نقش اصلی خود ش را در اقتصاد مقاومتی و به طور کلی به عنوان زن تراز انقلاب اسلامی نقش ایفا کند.

این کارشناس مسائل زنان گفت: امروزه بحث هایی در خصوص رد اموال نامشروع از سوی برخی از مقامات مطرح شده است، که این مسأله موضوعی را به ذهن متبادر می‌کند که در پس این اموال تربیت نسل صالح به مخاطره افتاده است و حتما باید بدانیم تربیت نسل صالح نقشه ی راهی است که نسل پرنشاط، باانگیزه و دارای مهارت‌های سبک زندگی ایرانی-اسلامی شکل می گیرد.

وی با طرح این سوال که آیا آموزشی در خصوص تربیت نسل صالح صورت می گیرد؟ افزود: بسیاری از این مسائل روی زمین مانده و متأسفانه شاهد این هستیم که به موضوعات بسیار حاشیه ای و غیراصلی پرداخته می شود که قطعا با این وضعیت گروه ها و نهادهای مردمی می توانند به صورت آتش‌ به اختیار برای تبیین نقش زن مسلمان و تربیت نسل صالح اقدام کنند.

اصلانی در خصوص حق کرامت الهی زن که در پیام رهبری مطرح شده است نیز اظهار داشت: این موضوع مهمی است که به آن تاکید داریم، اینکه  حق کرامت الهی زن از بالاترین حقوق الهی او است که در جهان معاصر از آن یاد نمی‌شود و به حاشیه رانده شده است، اینکه حق کرامت الهی زن این استکه بتواند نقش های فطری زنانه اش را مانند نقش مادری به خوبی ایفا کند، زن امروز در جهان معاصر تحقیر می‌شود و طفیلی از او ساخته که هویت خود را از دست داده است. 

مسئول سازمان بسیج زنان کشور در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز قشر بسیج جامعه زنان کشور، نیز توضیح داد: برنامه ها در سطح کشور برگزار می شود و در 15 و 16 اسفند ماه که مصادف با روز قشر این سازمان است به اوج خود خواهد رسید، برگزاری همایش تبیین الگوی سوم در بیش از ۵۰۰ شهر کشور، دیدار از مادران شهید و سالمند، در بسیج مهندسین همراه با سخنرانی و اجرای مسابقات فرهنگی است، دیدار از مادران شهید و سالمندان کشور، ویژه برنامه های ولادت حضرت در پنجشنبه و جمعه در 20 هزار پایگاه بسیج خواهران این جشن ها برگزار خواهد شد، همایش آموزشی مدیران را در این هفته داریم.

 وی افزود: تجلیل از زنان اثرگذار در سطح کشور و همچنین دعوت و تجلیل از بانوان خبرنگار، زنان هنرمند تراز انقلاب اسلامی و برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی به مناطق محروم خواهیم داشت، ویژه برنامه جشن بزرگ نیز با حضور 4 هزار بانو برگزار می شود و میزهای مشاوره در پایگاه های مقاومت بسیج در حوزه های مختلف اجرا می شود.

اصلانی اظهار کرد: تجلیل از مادران آسمانی شهدای امنیت، مدافعان حرم و دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن خواهد بود و نمایشگاه جواهرانه را در خصوص حجاب و سابقه آن در ایران داریم و نظر اسلام در مورد حجاب بیان شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان در پاسخ به این سؤال که چرا برای ترویج الگوی سوم فعالیت‌های چشمگیری در کشور انجام نشده است، گفت: ما در این زمینه مطالبه گر هستیم، پیام رهبر معظم انقلاب، فقط و صرفا برای سازمان بسیج یا تنها برای آن هماش نبوده، فرمایشات ایشان فرازمانی و فرامکانی است و مربوط به تمام اقشار جامعه و حتی بین الملل است، باید این سوال را از دیگر دستگاه ها بپرسید، که برای تبیین این الگو چه کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: سازمان بسیج جامعه زنان کشور در این راستا به تولید کلیپ، انتشار چند جلد کتاب، برگزاری فراخوان مقالات و تولید محتوا در فضای مجازی پرداخته است، همچنین نشست های تخصصی در این حوزه انجام داده است و این سوال را باید از بقیه پرسید، برای تبیین این جایگاه در جهان که نیازمند این الگوست، چه کاری انجام داده است؟

اصلانی با اشاره به شعار هفته زن (گفتمان الگوی سوم)، گفت: شعار امسال هفته زن را سازمان ما به نام «گفتمان الگوی سوم» قرار داده است تا الگوی زن نه شرقی و نه غربی که زن عفیف و شریف باشد و در متن جامعه باشد، این کتاب به چاپ هشتم رسیده است و اگر همه به این عرصه ورود کنند و این پیام جدید به دنیا منتقل شود شاهد تحولات چشمگیری در موضوع زن خواهیم بود.

رئیس بسیج جامعه زنان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تقارن روز جهانی زن و روز ملی زن و برنامه‌های بسیج زنان در این خصوص، اظهار داشت: این روز ریشه عمیقی ندارد و قابلیت تسری به کل جهان را ندارد زیرا مربوط به یک واقعه تاریخی در آمریکاست اما روز زن در جمهوری اسلامی دارای الگوی بی بدیل و بی نظیر است و غرب حق ندارد روزی که متعلق به همه زنان نیست را در جهان مطرح کند، در حالیکه حق کرامت الهی زن موضوعی است که باید در روز زن مطرح شود.

وی ادامه داد: برای تبیین این موضوع، در دانشگاه ها و خوابگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی نشست های آزاداندیشی و همینطور محتواهایی را در فضای مجازی در حال برگزاری است تا بتواند بحق حق کرامت الهی زن را تبیین کند.

اصلانی نیز ابراز داشت: بخش اعظم هنرمندان خودشان را متعلق به ایران اسلامی می‌دانند و قابل احترامند اما متأسفانه شاهد این هستیم که برخی از هنرمندان دچار خودشیفتگی شده و موضوعاتی را مطرح می‌کنند که خلاف حرکت مردم در کشور است.

وی درباره در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات لیلا حاتمی و واکنش تهمینه میلانی در خصوص مادر یکی از شهدای حرم گفت: اکثر هنرمندان ما مقید به اصول ایران و اسلام هستند و خود را متعلق به مردم می دانند و مدافع حقوق کشور می باشند، اما برخی از هنرمند نماها که به خودشیفتگی غربی ها رسیده اند موضوعاتی را عنوان می کنند که مخالف حرکت و خواست مردم است اینها باید با پی بردن به اشتباه خود به آغوش مردم ایران بازگردند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان با تاکید بر اینکه جایگاه خانواده‌های معزز شهدا در نزد مردم بی‌نظیر است، گفت: اگر این هنرمندنماها از مردم عذرخواهی نکنند از سوی جامعه طرد خواهند شد 

ارسال نظرات