خبرهای داغ:
در جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان شاهرودی با قابلیت‌های دانشگاه

برگزاری "دومین جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود"

"دومین جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود" در راستای معرفی رشته‌ها و امکانات آموزشی در این دانشگاه با حضور دانش آموزان سال آخر مقطع دبیرستان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۱۴۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشنواره از دبیرستان تا دانشگاه صنعتی شاهرود با هدف آشنایی دانش آموزان سال آخر دبیرستان‌های شاهرود با توانمندی‌ها و امکانات این دانشگاه برگزار شد و دانش آموزان در طی این برنامه از آزمایشگاه ها، امکانات ورزشی، قابلیت‌های موجود در سایت کامپیوتر، کتابخانه و توانمندی‌های این دانشگاه بازدید نمودند.
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود در ابتدای برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی امکانات و پیشرفت‌های علمی این دانشگاه دانست و اظهار کرد: دانش آموزان در این جشنواره با گرایش‌ها و رشته‌های فنی، علوم پایه و کشاورزی، اساتید دانشگاه و نحوه تدریس دروس آشنا می‌شوند.
وی با بیان اینکه در طی این برنامه دانش آموزان با موانع، مشکلات و معضلاتی که برای دانشجویان غیربومی می‌تواند در دانشگاه وجود داشته باشد اشاره کرد و افزود: در تعیین محل تحصیل و رشته تحصیلی موارد این چنینی را لحاظ تا منجر به انتخاب و تصمیم درست شود.
دکتر احسنی تهرانی تصریح کرد: این جشنواره برای مدیران آموزشگاه‌های شاهرود نیز برگزار شد تا بتوانند در انتخاب رشته تحصیلی، دانش آموزان را بهتر راهنمایی کنند و با انتخاب درست و آگاهانه از دغدغه‌های مالی و عاطفی خانواده‌ها کاسته شود.
وی افزود: یکی دیگر از اهداف این جشنواره آشنایی با دانشگاه محل سکونت دانش آموزان است چرا که در بررسی‌ها نشان می‌دهد که در گذشته دانش آموزان به دلیل انتخاب نادرست دانشگاهی را برگزیده اند که از نظر سطح علمی و رتبه از دانشگاه محل زندگی آن‌ها پایین‌تر بوده است.
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه با بیان تجربه خوب برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته، ابراز داشت: ورودی دانشجویان در سال ۹۶ نشان داد که برگزاری این جشنواره توانست به رشد قابل توجه بومی گزینی کمک شایانی کند و این امتیاز مطلوبی بود که به انتخاب خوب دانش آموزان کمک شایانی کرد.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در انتخاب رشته دانش آموزان وجود دارد تمایل به استقلال و جدا شدن از خانواده است که این امر باید با آگاهی بیشتر از سوی خانواده‌ها و آموزشگاه‌ها صورت گیرد، چرا که به طور معمول دانش آموزان با انتخابی ناآگاهانه دانشگاهی را انتخاب می‌کنند که کیلومتر‌ها از خانه و محل سکونت آن‌ها فاصله دارد که در این بین دانش آموزی که در خانه با شرایط خاص تحصیل می‌کرد در محیط خوابگاه باید تجربه جدیدی را کسب کند که در برخی مواقع برای خانواده‌ها بسیار پرهزینه و برای دانشجویان ترم اول نامناسب است.
در این مراسم پس از شنیدن تجربیات دکتر مرتضی نظری دانشجوی موفق سه مقطع تحصیلی دانشگاه صنعتی شاهرود که هم اکنون به تدریس در این دانشگاه مشغول می‌باشد، دانش آموزان به همراه سرپرستان طبق برنامه ریزی و زمان بندی‌های صورت گرفته از دانشگاه بازدید نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها