خبرهای داغ:
به مناسبت روز درختکاری مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در مصلی بقیه الاعظم این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۱۳۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، آیت‌الله نمازی روز گذشته در این مراسم با اشاره به سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در کاشت درخت اظهار داشت: در شرایط کنونی که خشک‌سالی‌های پیاپی آسیب‌های جدی به محیط‌زیست وارد کرده است ضرورت احیا و توسعه منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از باقیات و صالحاتی که انسان می‌تواند از خود بر جای بگذارد، کاشت درخت است تصریح کرد: مردم باید نسبت به گسترش و ترویج این سنت حسنه گام بردارند و تلاش کنند و به ازای هر درخت خشکیده که قطع می‌شود، چند درخت جایگزین شود.

نماینده، ولی فقیه در کاشان به شکل‌گیری بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی از جمله تغییر اقلیم و ریزگرد‌ها نیز اشاره کرد و گفت: درختان شریان حیاتی بشرند که علاوه بر پاکی هوا سبب پایداری، تقویت و حفظ خاک می‌شوند و این مقوله‌ای است که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.

در این مراسم شهردار کاشان نیز با اشاره ه. به مقارن ولادت حضرت فاطمه (س) با روز درختکاری اظهار کرد: موضوعات منابع طبیعی اهمیت زیادی در زندگی و حیات انسان‌ها دارد.

سعید ابریشمی به مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: لازمه مشارکت بیشتر، فرهنگ‌سازی است و باید در تلاش باشیم تا همان گونه که مقام معظم رهبری فرمود: ه اند فرهنگ منابع طبیعی را به معارف عمومی تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی به عنوان بستر حیات است، تصریح کرد: برنامه‌های توسعه‌ای باید به گونه‌ای باشد که به منابع طبیعی آسیبی وارد نکند.

در پایان این مراسم آیت‌الله نمازی و دیگر مسئولان و مردم حاضر در این مراسم اقدام به کاشت چندین اصله نهال کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها