خبرهای داغ:

امام جمعه کاشان اجرای برنامه طنز دانشگاه علوم پزشکی را محکوم کرد

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: برنامه طنزی که دوشنبه شب هفته گذشته از سوی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد عواطف و احساسات مردم دارالمومنین کاشان را جریحه دار کرد.
کد خبر: ۸۹۹۷۱۲۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، آیت‌الله نمازی روز گذشته در پایان درس خارج فقه و اصول برنامه مبتذل در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را محکوم و خواستار برخورد قانونی با مسببین آن شد.

وی با تأکید بر جلوگیری از تکرار چنین حرکاتی از سوی مسئولان به رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها توصیه کرد تا جوانان را ارشاد کنند و آن‌ها را از ورود به مسائل ضد اخلاقی دور کنند چرا که جوانان و دانشجویان سرمایه‌های ملی هستند و در آینده باید کشور را اداره کنند.

نماینده، ولی فقیه در کاشان برنامه مبتذل در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ساختارشکنانه و هتک حرمت ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: صبر و تحمل مردم و خانواده شهدا حدی دارد.

وی اجرای برنامه طنز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را حرکت خلاف اخلاق و ساختارشکنانه خواند و افزود: اجرای چنین برنامه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کاشان سبب هتک حرمت ارزش‌ها و جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مردم کاشان شد.

نمازی با تأکید بر اینکه بر پیشگیری از تکرار چنین رفتار‌هایی در کاشان گفت: در کشوری که هر روز شاهد تشییع تعدادی از شهدای مدافع حرم هستیم انجام حرکت‌های ساختارشکنانه آن هم در کاشان و در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به انجام سنت تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: پیام شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان و مدیران دانشگاه پاسداری از خون شهدا و ارزش‌های اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر است چرا که انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل پاسداری از ارزش‌ها است.

نمازی با تأکید براینکه اکثریت دانشجویان ما انقلابی و متعهد هستند اظهار داشت: دلیل انقلابی بودن و متعهد بودن دانشجویان برگزاری مراسم با شکوه و با عظمت دانشجویی اعتکاف دانشگاه‌های کاشان در سال‌های گذشته و یا حضور دانشجویان در حج عمره و کاروان‌های راهیان نور است.

وی ادامه داد: اکثریت دانشجویان دانشگاه‌ها متعهد هستند، اما اجرای طنز خلاف اخلاقی و ساختارشکنانه بر خلاف برنامه‌های مذهبی است که در دانشگاه برگزار شده است و معتقد هستیم مسئولان و اساتید دانشگاه نیز این نوع حرکت‌های خلاف شرع و غیراخلاقی را تأیید نمی‌کنند.

نماینده، ولی فقیه درکاشان ابراز داشت: پذیرفتنی نیست جوانان کشور‌های اسلامی در عراق، سوریه، بحرین، فلسطین و یمن در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها مبارزه کنند و به شهادت برسند، اما در ایران آن هم دانشگاهی که به نام دارالمومنین کاشان مزین است شاهد چنین حرکاتی باشد.

عضو مجلس خبرگان در کاشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه واجب و علت بقای اسلام است و فلسفه قیام عاشورا و کربلا دفاع از ارزش‌ها است و امروز هزاران شهید هزینه دفاع اسلام در ۴۰ سال گذشته است، بنابراین در چنین شرایطی انجام حرکات ساختارشکنانه از سوی تعدادی جوان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده، ولی فقیه در کاشان ضمن ابراز امیدواری برخورد قانونی مسئولان با برگزارکنندگان و متخلفین این برنامه بر جلوگیری از تکرار چنین برنامه‌هایی در کاشان تأکید کرد و متذکر شد: در صورت تکرار چنین برنامه‌هایی در کاشان و لبریز شدن صبر و تحمل متدینین و خانواده شهدا از فرمان آتش به اختیار رهبرمعظم انقلاب استفاده می‌شود.

طلاب حوزه‌های علمیه کاشان نیز با امضای طوماری اجرای این برنامه را در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را محکوم کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار