خبرهای داغ:
مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه باید نقش شهدا را به‌خوبی برای جوانان نمایان سازیم، گفت: راویان دفاع مقدس امام سجاد (ع) را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۹۷۱۱۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا قندهاری در همایش هم‌اندیشی راویان دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: قرآن کتاب شفا است؛ یعنی برای پاکسازی، برطرف کردن مشکلات و زحمات، تهویه، بازسازی و نوسازی آمده است.
وی ادامه داد: قرآن کتابی برای مؤمنان است و کسانی که ولایت اهل بیت (ع) را پذیرفته‌اند؛ قرآن برای ظالمان که در حق اهل بیت (ع) و قرآن ظلم کردند، خسران ابدی بیان می‌کند.
مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین خود مردم را اصلاح کردند و مردم را سر خط آوردند و به مردم آموختند که اگر جریان ظالمی مثل یزید آمد، باید مانند امام حسین (ع) عمل کرد و تفکر یزیدی را زیر سؤال برد و برای همیشه باید مقابله کرد.
قندهاری با اشاره به اهمیت جایگاه روایتگری گفت: خداوند برای یک روایتگر امام معصوم قرار می‌دهد تا در واقعه عاشورا باشد و خطبه بخواند و کربلا در کربلا باقی نماند؛ امام سجاد (ع) نقش روایت‌گری را زیبا ایفا کردند، در زمانی که رسانه‌ای وجود نداشت.
وی با بیان اینکه با نگاه به تاریخ مسؤولیت ما بسیار امروز سنگین است، اظهار کرد: امام سجاد (ع) الگوی من و شما شده است و ما در روایت‌گری باید این نکته را مورد نظر قرار دهیم که چرا جنگیدند، یعنی ما دفاع کردیم و دشمن که بود و نباید گم شود که امروز می‌خواهد محاسبات را به هم بریزند.
مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: رهبری تأکید دارند که جای جلاد و شهید نباید عوض شود و این یعنی عده‌ای می‌خواهند که این کار انجام شود و باید مراقب باشیم و غفلت نکنیم، برخی بنا دارند آمریکا را چهره خوبی در ذهن جوانان نشان دهند و رهبری به همین خاطر دغدغه دارند.
قندهاری اضافه کرد: شهدا کاری حسینی انجام دادند و ما باید کار سجادی و زینبی که روایت‌گری است، انجام دهیم و نقش شهدا و دشمن را به‌خوبی نمایان کنیم و ابعاد عرفانی و معنوی را بگوییم و در زمینه دشمن‌شناسی پررنگ‌تر کار کنیم؛ چراکه دشمن با تمام توان کار می‌کند تا محاسبات ما را به هم بریزد و در برخی جا‌ها تغییر دادند.
وی عنوان کرد: راوی باید خود را معرفی کند، جایگاه رزمندگان را با معرفی خودش نشان دهد و مانند امام سجاد (ع) زمانی که دشمن ناجوانمردانه حمله می‌کند، ما دفاع جانانه کنیم.
مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: قرآن می‌فرماید پیامبر (ص) را الگو قرار دهید، یعنی شما لیاقت بالا آمدن را دارید و اوج بگیرید و اگر امکان نمی‌داشت، مطرح کردن الگو معنا نداشت و شهدا را می‌توان الگو مطرح کرد، نه تافته جدا بافته و باید عمیق توجه کنیم که شهدا از جنس همین مردم بودند و از خدا بخواهیم که توفیق دهد که این لطف از دست ما نرود.
قندهاری اظهار کرد: باید مراقب باشیم جزو ریزش‌ها نباشیم و قبل از اینکه مطلبی را بگوییم به خود شهدا متوسل و متمسک شویم، نگاه داشتن دین امروز خیلی سخت است و شهدا عنایت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی که شهدا بودند به برکت حضور این شهدا مکان مقدس شده است و می‌توان روایت‌گری کرد که اثرگذار باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها