خبرهای داغ:
توسط انتشارات کتاب جمکران؛

رمان «ماموریت در قصر» چاپ شد

رمان «ماموریت در قصر» با روایتی از اتفاقات مربوط به دوران امام موسی کاظم(ع) و تمرکز بر زندگی یکی از یاران وی، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۰۹۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «ماموریت در قصر» نوشته سعید محمدی چندی است که توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ شده و رمانی دینی و از سوی جاسوسی است. این رمان درباره زندگی فردی به نام علی بن یقطین است.

علی بن یقطین صحابی معروف امام موسی کاظم(ع) بود که در دوران مستبدانه‌ترین و مستکبرانه‌ترین حکومت عباسی، وزیر الوزرای هارون‌الرشید زندگی می کرد و همیشه پیروی امامش موسی بن جعفر باقی ماند. علی بن یقطین دست از اعتقاداتش بر نمی دارد و نتیجه این پافشاری را هم می بیند. رفتارهای علی بن یقطین و بن حمزه و دیگر شیعیان آن حضرت، در این کتاب بدون رتوش و اضافات نقل شده اند. امام موسی کاظم(ع) هم در اوج داستان، مانند پدری مهربان و رفیقی دلسوز، از غیب امدادرسانی می کند. البته نه به صورت ابرقهرمانی و به گونه ای که باوردکردنش سخت باشد.

در رمان «ماموریت در قصر» گروهی می خواهند فردی را با سوءاستفاده از عقایدی که دارد، از جایگاهش به زیر بکشند؛ دائم برایش خبرچین بگذارند و هیچ شبی را بدون کشیدن نقشه برای او سپری نکنند. به همین دلیل این کتاب از طرفی می تواند یکی از آثار ژانر جاسوسی باشد.

روایت داستان از طریق راوی دانای کل انجام می شود و با نگاهی موشکافانه مخاطب را از لابه‌لای خانه‌ها و باغ‌ها و خیابان‌های شهر تازه تأسیس بغداد می‌گذارند و به لایه‌های این شهر هزار فرقه می‌برد. در ابتدای هر بخش، مجموعه‌ای از طراحی‌ها به صورت در هم تنیده، چاپ شده اند که با ادامه داستان هر کدام در جای خود قرار می‌گیرند و به تفسیر داستان کمک می‌کنند.

این کتاب با ۲۰۰ صفحه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها