کد خبر: ۸۹۹۷۰۸۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از یزد ، حوزه یک فاطمیه ناحیه ثارالله یزد با هدف معرفی زنان موفق درعرصه فعالیت های اجتماعی و واکاوی علل موفقیت آنها با وجود رعایت حجاب و شئونات اسلامی بر خلاف جوسازی ها و عقاید رایج که در مورد ایجاد محدودیت حجاب برسرپیشرفت اجتماعی زنان وجود دارد اقدام به مصاحبه از  زارع مسئول سابق بسیج جامعه زنان استان یزد نمود .
 زارع که با وجود مسئولیت خطیر مادری و همسری در عرصه فعالیت اجتماعی پیوسته فعال و درصحنه بوده اند در پاسخ به سوالات حمامی زاده خبرنگار حوزه فاطمیه ناحیه ثارالله به سوالات وی اینگونه پاسخ داد.

در ابتدا خودتان را معرفی نمایید و بیان کنید تاکنون چه مسئولیتهایی را برعهده داشتید ؟

اینجانب فاطمه زارع بیدکی کارشناسی ارشد مدیریت ومحقق و مشاوردرحوزه زنان می باشم از سال 65 به استخدام سپاه ناحیه مهریز در امدم و مسئول بسیج خواهران مهریز شدم 2 سال بعد به یزد منتقل شدم وبه مدیریت فرهنگی خواهران استان یزد منصوب شدم ودر نهایت در سال 88 به عنوان مسئول بسیج جامعه زنان استان انتخاب شدم درسال 95 بازنشسته شدم ولی همچنان به فعالیت خود در کانون مهدویت ، فعالیت در بسیج علمی پژوهشی و تحقیق و پژوهش درباب مسائل وآسیب های اجتماعی ادامه دادم ودرسال جاری بنا به احساس نیاز در انتخابات شورای شهر شرکت کردم و با ارای مردم بعنوان عضو علی البدل انتخاب شدم اخیرا نیزبا آستان قدس رضوی در حال همکاری می باشم .

مهمترین علل حضور شما درعرصه اجتماعی بویژه شرکت درانتخابات شورای شهر چه بود ؟

بنده با هدف خدمت رسانی با توجه به احساس نیازی که درزمینه نهادینه کردن حضور اجتماعی زنان با ظاهری ساده و بی آلایش با حجاب کامل بدور ازآرایش و ظاهری ناشایست درانتخابات شرکت نمودم .

در این راه چه میزان حمایت و پشتیبانی خانواده وهمسرتان موثر بوده است ؟

اگر خانواده و حمایتهای آنها بویژه همسرم نبود باقاطعیت می توانم بگویم به هیچ عنوان نمی توانستم موفق باشم بنده حتی دیپلمم را هم بعد ازازدواج گرفتم و بتدریج کارشناسی ،و کارشناسی ارشدم را گرفتم.

با توجه به فعالیت خارج ازمنزل چه تدبیری اندیشیدید تا هم رضایت خانواده را جلب کنید و هم به فعالیت اجتماعی خود بپردازید؟

مهمترین علت موفقیت من درمدیریت ، بین امورخانه و بیرون ازخانه بود که این میسرنشد اولا:با هدفگذاری و دوما : با برنامه ریزی مناسب ودرنهایت همراهی وهمدلی همسرو فرزندانم .

کلام آخر : در زندگی اگر نیت ، الهی و خدایی باشد و هدف خدمتگزاری باشد با توکل برخدا و توسل برائمه معصومین (ع )و با برنامه ریزی می توان موفق وتاثیرگذار بود .
باتشکرازشما که دراین گفتگو باما همراه بودید.



ارسال نظرات