خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان تأکید کرد
مدیرکل زندان‌های استان همدان با تاکید بر انضباط معنوی برای سربازان وظیفه گفت: هرچه به آموزه‌های دینی نزدیک باشیم در زندگی شخصی و انتظامی موفق‌تر خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۷۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

لزوم توجه به انضباط معنوی سربازان وظیفهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کارگاه ارتقاء سطح سلامت روان و توسعه مهارت‌های معنوی و زندگی سربازان وظیفه زندان‌های استان همدان بر تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه سربازان وظیفه زندان های استان با حضور حسن محمد یاری مدیر کل زندان‌های همدان، شهبازی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، فرماندهان یگان حفاظت اداره کل و زندان های استان و جمعی از مسئولین و سربازان وظیفه زندان‌های استان در سالن آمفی تئاتر اداره کل زندان‌های همدان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در این کارگاه اظهار داشت: انضباط به معنی سعی تمام در حفظ چیزی است که در اصطلاح نظامی به معنی جلوگیری از هرج و مرج و پیروی کامل از دستورهای نظامی و آراستگی ظاهر است.

حسن محمدیاری در ادامه به انضباط معنوی اشاره کرد و ادامه داد: انضباط در لغت به معنی باطن و واقعیت در مقابل صورت و ظاهر است که در اینجا به معنی ارزش‌های والای انسانی و اسلامی است.

وی بیان کرد: انضباط معنوی شامل ایمان و توکل به خدا، تقوی، شجاعت، صبر، صداقت، ایثار، وفای به عهد، اطاعت پذیری و اخلاص است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با تاکید بر انضباط معنوی برای سربازان وظیفه تصریح کرد: هرچه به آموزه‌های دینی نزدیک باشیم در زندگی شخصی و انتظامی موفق‌تر خواهیم بود.

وی از فرماندهان یگان حفاظت زندان‌های استان خواستار عنایت ویژه آنها به سربازان وظیفه، مهربانی و محبت، اجابت خواسته‌های معقول و مشروع و ستایش، اکرام و تشویق سربازان وظیفه شد.

محمدیاری یادآور شد: آموزش‌های معنوی، هدایتی و ارشادی سربازان وظیفه باید در رأس فرماندهان یگان باشد و بهره‌گیری از آنها باید به صورت دستورالعمل در رأس راهکارهای اجرایی فرماندهان باشد.

وی به بیان حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند «برگزیده‌ترین فرماندهان سپاه تو، کسی است که از همه بیشتر به سربازان کمک کند»، بنابراین نظم و همدلی از نکات مهم برای سربازان وظیفه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات