فولادگر:

طرح «اعاده اموال نامشروع» درپی شفافیت است نه محدودیت

فولادگر با تأکید بر اینکه برای تحقق عدالت اجتماعی باید از بروز فساد جلوگیری کرد، گفت: در این طرح به دنبال محدودیت در بحث مالکیت و حتی سرمایه گذاری نیستیم بلکه هدف شفافیت مالی و عملکرد درست مدیران است.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۷۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه طرح "اعاده اموال نامشروع" در راستای اجرای ماده 49 قانون اساسی تهیه شده است، اظهار داشت: در این طرح روشهای مختلفی برای شناسایی اموال نامشروع پیش بینی شده است اما به صورت کلی این طرح همان اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی باید با موضوع فساد به صورت جدی برخورد شود، افزود: علاوه بر بار اقتصادی که موضوع فساد به جامعه تحمیل می‌کند نباید از اثرات مخرب اجتماعی فساد نیز بگذریم. در طول سالهای گذشته برای مبارزه با فساد کوتاهی‌هایی صورت گرفته که این طرح قرار است به صورت جدی این موضوع را اجرایی کند.

این عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس با تأکید براینکه برای تحقق عدالت اجتماعی باید از بروز فساد جلوگیری کرد، گفت: در طرح اعاده اموال نامشروع ضرورتها بیان شده، حتی از نظر حقوقی نیز ضمانت اجرایی آن بیان شده است. اما باز هم باید این طرح کارشناسی تر شود.

فولادگر تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان در خصوص میزان منابع برگشتی به بیت المال از محل اجرای این طرح صحبت کرد ولی به طور حتم رقم‌ها بالاست که دریافت آنها باعث می‌شود بتوانیم برخی مشکلات برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح باید یک نظارت یک پارچه انجام شود، اضافه کرد: با شفافیت مالی می‌توانیم تا حد قابل توجهی با فساد مقابله کرده و عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده سازی کنیم البته این موضوع در بسیاری از کشورها نیز اجرایی شده است. آنها براساس منافع جمعی اقدامات کارآمدی را برای جلوگیری از بروز فساد انجام داده و تا حدودی نیز در این حوزه موفق هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه در این طرح به دنبال محدودیت در بحث مالکیت و حتی سرمایه گذاری نیستیم گفت: فقط به دنبال شفافیت مالی و عملکرد درست مدیران در سطح کشور هستیم.

ارسال نظرات