دولت چین اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ تولید فولاد و زغال‌سنگ خود را به ترتیب ۳۰ و ۱۵۰ میلیون تن نسبت به سال قبل کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۱۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، لی ککیانگ دبیر شورای دولتی چین اعلام کرد: این کشور طی سال جاری با هدف کاهش مازاد تولید زغال‌سنگ و فولاد خود تولید این دو محصول را کاهش می‌دهد.

این مقام چینی گفت: امسال ما تولید فولاد را ۳۰ میلیون تن و تولید زغال‌سنگ را ۱۵۰ میلیون تن کاهش خواهیم داد. امروز اولین نشست دوره‌ای سیزدهمین کنگره ملی خلق چین برگزار شد و طی آن چندین تصمیم‌ مهم اتخاذ شد.

چین با تولید ۴۹.۲ درصد کل فولاد جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول محسوب می‌شود. این کشور همچنین در تولید برخی دیگر از فلزات و مواد معدنی رتبه نخست در جهان را دارد.

چین در سال ۲۰۱۷ نیز فولاد و زغال‌سنگ خود را به ترتیب ۵۰ و ۱۵۰ میلیون تن کاهش داده بود. هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور اعمال تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی برای فولاد و ۱۰ درصدی برای آلومینیوم وارداتی به آمریکا را صادر کرد.

ژانگ یسوی سخنگوی این نشست دوره‌ای که امروز برگزار شد گفت: چین تمایل دارد تا با آمریکا همکاری دوجانبه اقتصادی مفیدی داشته باشد و شکل‌گیری جنگ اقتصادی مطلوب این کشور نیست، اما در برابر تهدید منافع خود نیز ساکت نخواهد ماند.

ارسال نظرات