به مناسبت 15 اسفند ماه:

چهار هزار اصله نهال در پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان غرس شد

به مناسبت هفته درخت کاری چهار هزار اصله نهال غیرمثمر در سطح 2 هکتار از فضای پردیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان غرس شد
کد خبر: ۸۹۹۶۷۸۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان روز سه شنبه در این آیین گفت: قرار گرفتن این شهرستان در معرض خطر ریزگرد‌ها اهمیت حفظ منابع طبیعی را دو چندان کرده است.
دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: ریزگرد تاثیر مستقیمی بر سلامت افراد دارد و درخت کاری می‌تواند جلوی بروز این پدیده خطرناک را بگیرد.
وی افزود: نگاه ما باید نسبت به حفظ منابع طبیعی ویژه باشد تا از این طریق به هوای پاک و سالم دسترسی داشته باشیم.
وی ادامه داد: مشارکت مردم در امر درختکاری و حفاظت از عرصه‌های جنگلی از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: کاشت درخت امری بسیار مهم است و تنها نباید در هفته منابع طبیعی به آن بسنده کنیم.
طباطبایی حفظ و توسعه فضا‌های سبز را برای شادابی مردم ضروری دانست و افزود: باید در هر مکان مناسب، درخت کاشت.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان امروز /سه شنبه/ همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در این استان آغاز شد.
عبدالباسط پاکزاد با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (با شعار منابع طبیعی با مردم، برای مردم) نامگذاری شده است اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان برای این هفته با مشارکت دستگاه‌ها و حضور پررنگ مردم برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی این اداره کل با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با هدف ترویج فرهنگ درختکاری نسبت به کاشت و توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان در سیستان و بلوچستان در حال توزیع است.
وی ادامه داد: نهال‌های در نظر گرفته شده شامل ۲۰ گونه بوده که با توجه به اقلیم متنوع سیستان و بلوچستان از گونه‌های بومی و سازگار با منطقه انتخاب، توزیع و کشت می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار