خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) از هر نظر یک الگوی بی نظیر نه تنها برای زنان بلکه برای تمام عالم بشریت است.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۱۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

عفت دیابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: در بیان مقام و مرتبت حضرت زهرا(س) باید گفت که رسول گرامی اسلام(ص) بر دستان حضرت زهرا(س) بوسه می زدند و همچنین حضرت زهرا (س) هر گاه بر پیامبر(ص) وارد می شدند؛ دستش را می گرفتند و می بوسیدند و او را در جایگاه خود می نشاندند.

وی افزود: در روایتی از حضرت مهدی (عج) نقل می شود که ایشان که با ظهور خود عالم را متحول می نماید؛ حضرت فاطمه(س) را الگوی عملی و حکومتی خویش می شمرد که حکایت از مقام عظمای بانوی عالم حضرت زهرا(س) دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: حضرت زهرا(س) در عمل خود و در سخنان خود به تفسیر مفهوم ولایت می پرداختند و پیامبر (س) را به عنوان رسول الله و امیرالمؤمنین علی(ع) به عنوان ولی الله مطرح می کردند و ایشان سعادت را در پذیرش امامت امیرالمؤمنین علی(ع) می دانستند.

دیابی بیان کرد: حضرت زهرا(س) همیشه از ولایت حمایت می کردند و در این مسیر با خطرات و هجمه های دشمنان مقابله کردند؛ چون دین و ولی خدا را از هر چیزی برتر و مهمتر می دانستند که خطبه فدکیه نمونه ای از دفاع ایشان از ولایت می باشد.

وی گفت: حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای زنان امروزی هستند که سلوک ایشان در حجاب و عفاف و همسرداری و تربیت فرزند و حضورشان در عرصه اجتماع و سیاست و سخنوری بهترین الگو برای زنان است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) به عنوان یکی از مصادیق آیه تطهیر دارای مقام عصمت می باشد و علمای شیعه و سنی دوست داشتن حضرت فاطمه (س) را طبق آیه مودت  سفارش خدا به مسلمانان دانسته اند.

دیابی بیان کرد: در روایات؛ خلقت فاطمه(س) علت خلقت آسمان دانسته شده است و خلقت پیامبر(ص) و علی(ع) در گرو خلقت فاطمه(س) می باشد و حدیث بضعه نیز از پیامبر(س) نقل شده است که فاطمه را پاره تن خود معرفی می کند و می گوید هر کس او را بیازارد مرا آزرده است.

وی گفت: فاطمه برترین زنان بهشت و برترین زنان دو عالم است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: حضرت زهرا (س) در پی دفاع از مقام ولایت و امامت بودند خود و این از معصوم بودن ایشان نشأت می گیرد.

دیابی گفت: حضرت فاطمه (س) حضرت امیرالمؤمنین را در رفتن به درب خانه انصار و یاری طلبی از آنها همراه می شود و این نشان می دهد که حتی در انجام فعالیت های تبلیغاتی نیز باید در  جهت رهنمودهای ولی امر بود و با هماهنگی او عمل کرد و هراسی به دل راه ندهیم؛ بلکه با انجام وظایف به کار بردن تمام توان خویش و تلاش در ایجاد ابتکار عمل باید تا پای جان در این مسیر استقامت شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها