ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه عملیات در غوطه شرقی دمشق موفق شدند بیش از 40% اراضی تحت اشغال تروریست‌ها را طی حدود ده روز آزاد کنند.
کد خبر: ۸۹۹۶۶۱۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، روند پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق ادامه دارد و تروریست‌ها نیز در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.

منابع محلی به روزنامه الوطن سوریه گفتند که ارتش سوریه در جریان عملیاتهای خود در 9 روز گذشته موفق شده است بیش از 40% از مساحتی را که در غوطه تحت اشغال تروریست‌ها بود، آزاد کند.

نیروهای سوری شامگاه دوشنبه پس از تسلط بر مزارع «المحمدیه» موفق شدند این شهرک را از تروریست‌ها پس بگیرند.


موقعیت المحمدیه/ اندازه بزرگ‌تر

 

این منابع اعلام کردند که ارتش سوریه با آزادسازی شهرک المحمدیه توانست خطوط امدادرسانی به تروریستها را قطع کند.

سایر یگانهای ارتش سوریه که در جنوب شرق شهر «حرستا» مستقر هستند، هم توانستند کنترل چند مزرعه را به دست گیرند.

خبرگزاری فرانسه ضمن اذعان به پیشروی سریع ارتش سوریه در جبهه جنوب شرق غوطه شرقی، به نقل از «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که ارتش سوریه از منطقه شرقی در حال پیشروی است و هم اکنون به فاصله دو کیلومتری شهر «دوما» -بزرگترین شهر غوطه شرقی و مقر اصلی تروریستهای جیش الاسلام- رسیده است.

ارتش سوریه در جنوب شرق بیمارستان «البیرونی» واقع در شرق شهر حرستا، پس از درگیری با تروریست‌های «احرار الشام» کنترل چند منطقه را به دست گرفته است.

با احتساب این پیشروی، ارتش سوریه یک کیلومتر تا محاصره تروریستها در مناطق باقی مانده شهر حرستا فاصله دارد.
شبکه مرکزی پایگاه نظامی «حمیمیم» (وابسته به روسیه) اعلام کرد که عملیات زمینی ارتش سوریه در غوطه شرقی تا کنون رضایت بخش بوده و قرار است که یگانهای ارتش سوریه از بخش غربی به سمت عمق غوطه پیشروی کنند و همرزمان آنان نیز از بخش شرقی به عمق این منطقه حرکت کنند تا با یکدیگر تلاقی داشته باشند.

این شبکه تأکید کرد که نیروهای حاضر در بخش شرقی، پیشروی سریعی داشتند که برای تحقق هدف نخست این عملیات کافی است.

تروریستهای جیش الاسلام ضمن اذعان به پیشروی ارتش سوریه، مدعی شدند که نیروهای مقاومت «سیاست زمین سوخته» را در پیش گرفته اند.

در حال حاضر درگیریهای غوطه در دو محور اصلی متمرکز است: اطراف شهرک بیت نایم و شمال حرستا؛ به گونه ای که ارتش سوریه از بیت نایم عملیات خود را آغاز کرد و کنترل شهرک المحمدیه را به دست گرفت.

ارتش سوریه از 9 روز پیش عملیات خود را در غوطه شرقی آغاز کرد تا این منطقه راهبردی را از اشغال تروریستها خارج کند؛ تروریستهایی که به افراد غیر نظامی حاضر در این منطقه اجازه خروج نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات