مصطفی برزگر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان ملجا و پناه نیازمندات بوده و خدمت در این نهاد نزد خداوند متعال از اجر فراوانی برخوردار است.
کد خبر: ۸۹۹۶۶۰۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله "محمد نقی لطفی" در دیدار با مدیرکل و تعدادی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام اظهار کرد: این نهاد انقلابی که ریشه در آموزه های دینی و اخلاقی دارد به برکت نظام اسلامی شکل گرفته و حدود چهار دهه از خدمات رسانی آن به نیازمندان و افراد مستضعف جامعه می گذرد.
وی تاکید کرد: امروز خدمات این نهاد به حوزه های مختلف مورد نیاز افراد مستضعف جامعه ورود کرده و از مسکن گرفته تا بهداشت و درمان و آموزش و کمک های نقدی و غیر نقدی به یاری افراد مستضعف جامعه آمده است.
امام جمعه ایلام گفت: این نهاد تاکنون توانسته به اهداف تعیین شده آن جامع عمل بپوشاند و به عنوان ملجا و پناه افراد نیازمند و مستضعف که بنا به سفارش رهبر کبیر انقلاب صاحبان اصلی این نظام هستند خدمت رسانی کند.
آیت الله لطفی از مسئولان این کمیته خواست کمک های ارایه شده را به سمتی هدایت کنند که منجر به توانمندی افراد تحت پوشش چرخه حمایت شود چرا که اگر بتوانیم این افراد را از کمک های موردی بی نیاز کنیم و درآمدهای پایدار را برای آنان ایجاد کنیم زمینه تحقق عدالت اجتماعی را فراهم کرده ایم.
وی تربیت فرزندان و نیروهای مخلص و متعهد برای اداره آینده کشور را از ضرورت های جدی کشور نام برد و گفت: کمیته امداد در قالب خدمات فرهنگی و تربیتی به انجام این امر مهم پرداخته و نیروهای توانمند زیادی را در این زمینه پرورش داده است.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن در حال سیاه نمایی خدمات نظام است گفت: یکی از نهادهایی که می تواند در خنثی سازی این توظئه ها نقش فعالی داشته باشد کمیته امداد بوده که خدمات همه جانبه این نهاد بیانگر واقعیت کارآمد بودن نظام است.
وی گفت: القای اینکه نظام ما به مردم خدمت نمی کند از ترفندهای تبلیغاتی جدید و از پروژه های تخریبی دشمن است که توسط رسانه های گوناگون دشمن انجام می گیرد.
وی بیان کرد: در این زمینه اگر فقط به خدمات کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای نوپای انقلاب اسلامی نگاه کنیم شاهد خدمات گسترده نظام به مردم هستیم.
مدیرکل کمیته امداد ایلام نیز در این دیدار گفت: امسال 919 مورد کمک هزینه جهیزیه در اختیار افراد تحت پوشش قرار گرفته است.
ضیا رضایی ادامه داد: 28 میلیارد تومان امسال در حوزه های مختلف به افراد تحت پوشش این نهاد در استان در قالب های مختلف پرداخت شده که 20 درصد آن در حوزه درمان بوده است.
وی، خاطرنشان کرد: از مجموع جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام هم اکنوت 44 هزار نفر از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
رضایی تاکید کرد: سه هزار نفر از مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بوده که شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال زایی بوده که این افراد در اینده نزدیک مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده و از تحت پوشش این نهاد خارج می شوند.

 

ارسال نظرات