ماموستا شیرزادی:

بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان پس از بررسی به بیت‌المال

امام جمعه مریوان گفت: باید در طرح "اعاده اموال نامشروع" قانون و شریعت اسلام" مدنظر، اجرا و به بیت‌المال بازگردانده شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۸۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس، اظهار داشت: اموال نامشروع به اموالی گفته می‌شود که از راهی کسب شده که حق طرف نبوده بلکه حق جامعه است و باید بررسی و در این طرح قانون و شریعت اسلام اجرا و به صاحبان اصلی و بیت‌المال بازگردانده شود.

وی گفت: این طرح برنامه‌ای است که امام امت بدان تأکید کرده و در این راستا فرموده‌اند :"مِنْ أین‌َ لَکَه هذٰا" که بدین معنی است که این مال و ثروت را چگونه به‌دست آورده‌ای و این سئوالی است که باید از همه مسئولان پرسیده شود.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: باید اموال و ثروت نامشروع مسئولان بررسی شود که از چه راهی به دست آمده و قانون اجرایی شود.

وی گفت: زمانی که در بررسی‌ها ثابت شد شرعا این اموال و ثروت مال مسئولان نیست باید به بیت‌المال بازگردانده شود.

ماموستا شیرزادی در پاسخ به این سئوال که در صورت عدم تصویب این طرح با وجود مخالفت‌های احتمالی برخی نمایندگان چه تأثیری در افکار عمومی دارد، افزود: در صورت عدم تصویب این طرح این ذهنیت ایجاد می‌شود که هر انسانی می‌تواند مالی را به‌نفع خود مصادره کند و این جامعه را فاسد قلم می‌دهد و جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که اطمینان و عدالت در آن وجود ندارد، بنابراین باید این قانون مصوب و اجرا شود.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی از نمایندگان ادعا می‌کند که این طرح وقت مجلس را می‌گیرد، اظهار کرد: مردم به نمایندگان رأی داده‌اند که از حقوقات ملت دفاع کنند، آنان که برای استراحت و خورد و خوراک به مجلس نرفته‌اند و اگر وقت خود را به‌بطالت بگذرانند یقینا در روز قیامت مدیون مردم می‌شوند در نتیجه وظیفه دارند از حق و حقوق مردم دفاع کنند.

امام جمعه مریوان در پاسخ به این سئوال که نقش رسانه در این برهه تاریخی چیست، خاطر‌نشان کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند حق را بگویند و از کسی نترسند و از احدی واهمه ای  نداشته باشند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار