مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین گشایش نمایشگاه فروش آثار هنری با بیان این‌که رونق فرهنگ و هنر، مسیر حرکتمان را در حوزه‌های متعدد هموارتر می‌کند، گفت: اگر در طول تاریخ در دنیا اثرگذار بوده‌ایم به خاطر داشته‌های فرهنگی مان است.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۱۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

محمد محمدپور  با اشاره به ظرفیت‌های هنرمندان تبریز اظهار کرد: معتقدم واقعا هنرمندانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کمال‌الدین بهزاد و سلطان محمد تبریزی وجود داشته و رویش در عرصه هنری استان، نشاط آفرین است.

وی ادامه داد: معتقدم که امروز در نتیجه‌ی اراده‌ی هنرمندان، اتفاقات بزرگی در حال روی دادن است و ما شاهد حضور و افتخارآفرینی هنرمندانمان در تمامی عرصه‌ها هستیم.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های فروش آثار هنری در تبریز بسیار اهمیت دارد و اینگونه گردهم‌آیی‌ها نیز برکاتی به همراه داشته و به حرکات موثر در عرصه فرهنگ و هنر کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر این‌که هنرمندان ما در دنیا در عرصه‌های مختلف حضور داشته و حضورشان در فستیوال‌های مختلف برای ما افتخارآفرین است، گفت: انتظار داریم که بتوانیم وضعیت را تحلیل کرده و راه‌های مناسب را انتخاب کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های موسسه شمس تبریزی در راستای برپایی نمایشگاه فروش آثار هنری در تبریز، گفت: این نمایشگاه، دومین نمایشگاه فروش آثار هنری است که بدین شکل در تبریز برگزار می‌شود و اگر موسسات دیگر هم علاقه‌مند باشند حتما مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهند بود.

وی با تاکید بر این‌که عرضه و فروش آثار هنری در تعیین سهم هنر در اقتصاد یک حرکت راهبردی است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم در سبک زندگی مردم اثرگذاری کنیم، باید در مصرف‌شان اثر بگذاریم، چرا که مصرف فرهنگی است که تعیین می‌کند می‌خواهیم چگونه باشیم و چگونه با دنیا تعامل کنیم.

محمدپور با اشاره به این‌که نمی‌شود که در المان‌های شهری ما هیچ اثری از فرهنگ و هنر نباشد و ما بتوانیم در دنیا اثرگذار باشیم! متذکر شد: مفتخریم که مقبرة‌الشعرای تبریز در هزار سال گذشته، آرامگاه ۴۱۰ شاعر نامی است و این موضوع بیانگر این است که ما دوره‌های شکوفایی در عرصه‌ی ادب و عرفان داریم.

وی با تاکید بر این‌که باید کمک کنیم تا مصرف کالاهای فرهنگی افزایش یابد، افزود: انتظارمان از مدیریت استان و دستگاه‌ها این است که با خریداری کالاهای فرهنگی در باز تولید آثار هنری نقش ایفا کنند و اینگونه نباشد که امروز از وضعیت معیشتی هنرمندان صحبت کنیم!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که "هنر" برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند، گفت: مردم هم باید بدانند که اگر اثر هنری خریداری کنند برایشان بیش از طلا ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که پشتوانه مالی کشور نفت و طلا نیست بلکه هنرمندان بوده و هنرمندان ثروت‌های کشور هستند، خاطرنشان کرد: هدف گذاری کرده‌ایم که هم در داخل کشور و هم در کشورهای مختلف در قالب هفته‌های فرهنگی حضور داشته باشیم و داشته‌های فرهنگی و هنری خود را در معرض نمایش قرار دهیم.

ارسال نظرات