رئیس تبلیغات اسلامی مرند:

آئین اعتکاف در 16 مسجد مرند برگزار می شود

رئیس تبلیغات اسلامی مرند در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال در 16 مسجد مرند برگزار می شود، بر لزوم هم افزایی نهادهای متولی برای برگزاری هر چه بهتر این آئین مذهبی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۶۵۱۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب زاده افزود: مراسم اعتکاف، تنها برنامه تهذیبی و خودسازی است که در طول سال به صورت اختیاری برگزار می شود.
وی گفت: سیاست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی این است که در مراسم اعتکاف از هزینه های دولتی استفاده نکنیم، اما انتظار داریم دستگاه های متولی در حمایت از این مراسم کوتاهی نکنند.
حجت الاسلام رجب زاده افزود: سال گذشته یک هزار و 987 نفر در 16 مسجد شهرستان مرند معتکف شدند که 457 نفر از مرد و یک هزار و 530 نفر نیز زن بودند.
رئیس تبلیغات اسلامی مرند با اشاره به هزینه شرکت در مراسم اعتکاف ابراز کرد: سال گذشته 350 هزار ریال برای هر فرد معتکف هزینه اعلام شده بود که امسال 500 هزار ریال است اما در شهرستان مرند همان مبلغ سال گذشته را دریافت می کنیم.
امام جمعه مرند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتکاف از سنت پیامبر اسلام است، اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف اثرات مثبتی در نظام اسلامی دارد و حفاظت از آن لازم است.
حجت الاسلام علی نعمت زاده بر ضرورت مدیریت فرهنگی برنامه های مذهبی تاکید کرد و افزود: با گسترش برنامه های فرهنگی و معنوی، آُسیب های اجتماعی و جرائم نیز در جامعه کاهش پیدا می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند نیز گفت: دانشگاه ها پیش از این خودشان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف می کردند، اما با توجه به قرین شدن ایام اعتکاف با ایام تعطیلی دانشگاه، دانشجویان نیز در مساجد حضور می یابند.
علی رضایی افزود: شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند نیز در جهت حمایت از برنامه های فرهنگی و مذهبی، کمک های مالی می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها